ďťż
Vw T5 - Techniczne sprawy



Fanatyq - Pon 20 Mar, 2006 19:29
" />





Wszystko możecie znaleść tutaj :

http://www.weetjewel.com/home.html





motyl - Pią 21 Gru, 2007 09:33
" />mam pytanko odnośnie skrzyni biegów w T5 2,5 tdi 130 km skrzynka 6 biegów.

jak jest zimno to coś tam w środku sobie poskrzypuje (jakby plastiki) to raz, dwa nie jestem oczarowany precyzją działania tej skrzyni (być może kwestia lewarka a właściwie cięgieł).
Przeprowadza się jakieś konserwacje owych cięgieł , czy może jakaś grubsza sprawa ?
dodam że ogólnie działa poprawnie ale mam wrażenie że powinna lepiej



fast - Pią 21 Gru, 2007 11:52
" />
">czy może jakaś grubsza sprawa ?
Miałem podobnie, jak kupiłem samochód było wszystko idealnie, ale z czasem na zimnym zaczęły pojawiać się problemy. Okazało się, że łożysko w skrzyni padło (dostało luzu). Po wymianie, znowu jest idealnie. Nic nie skrzybi, biegi wchodzą jak masełko. Nie wiem co jest u Ciebie, ale na pewno nie jest to wina cięgieł.



motyl - Pią 21 Gru, 2007 12:21
" />dzięki , a pamiętasz może koszt ? Tak z ciekawości pytam coby psychicznie się nastawić

Mi jednak poskrzypuje tuż pod mieszkiem , na ciepło wszystko jest ok.





fast - Pią 21 Gru, 2007 12:34
" />
">a pamiętasz może koszt ?
Mój koszt jest nieadekwatny, bo jak już miałem zdjętą skrzynie to wymieniłem wszystkie łożyska i jeden wałek od 6 biegu. Ponieważ miałem taki objaw, że jadąc na 6 koło 200km/h znaczy na max. jak puściłem gaz to trzęsło mi lewarkiem zminy biegów, też musiał być jakiś luz, po wymianie wałka i łożysk jest wszystko ok. nic nie trzesie. Remont skrzyni z częściami, robocizną i olejem 3800zł



motyl - Pią 21 Gru, 2007 12:39
" />200 ekhm... no tyle nie rozbujam swojego acz co do 6-go biegu to owszem po zdjęciu gazu da się odczuć wyraźne drgania zwłaszcza w momencie samego odjęcia gazu.
Zaczyna mnie to niepokoić zwłaszcza w kontekście kosztów. Będę w nowym roku się zastanawiał co z tym fantem zrobić.

Póki co dzięki

aaa... fast a ile miałeś przejechane kilosków wtedy ?



NIKA - Pon 27 Kwi, 2009 16:37
" />Osiągi T5

Manualna skrzynia biegów:

silnik 2,0l benz.; moc 85 kW/115KM, przyspieszenie 0-100 km/h 17,8s , prędkość max. 163 km/h

silnik 3,2l V6 benz.; moc 173kW/235KM, przyspieszenie 10,6s , prędkość max. 206km/h

silnik 1,9TDI bez/z filtrem cząstek stałych; moc 62kW/84KM, przyspieszenie 23,6s , prędkość max. 146km/h

silnik 1,9TDI bez/ z filtrem cząstek stałych; moc 75kW/102KM, przyspieszenie 18,9s , prędkość max. 157km/h

silnik 2,5TDI z filtrem cząstek stałych/4MOTION; moc 96kW/130KM, przyspieszenie 15,3/16,3s , prędkość max. 168/165km/h

silnik 2,5TDI z filtrem cząstek stałych/4MOTION; moc 128kW/174KM, przyspieszenie 12,2/12,5s ,prędkość max. 188/184km/h

Automatyczna skrzynia biegów z Tiptronic

silnik 3,2l V6 benz.; moc 173kW/235KM, przyspieszenie 0-100 km/h 10,5s , prędkość max. 205km/h

silnik 2,5lTDI z filtrem cząstek stałych; moc 96kW/130KM, przyspieszenie 15,4s , prędkość max. 164km/h

silnik 2,5TDI z filtrem cząstek stałych; moc 128kW/ 174KM, przyspieszenie 12,3s , prędkość max. 183km/h

w/g katalogu 2008



NIKA - Pon 27 Kwi, 2009 18:18
" />Dane techniczne

Silniki benzynowe na wtrysku wielopunktowym sterowanym elektronicznie /Bosch-Motronik ME 7,5/

2,0l 85kW/115kM 4 cylindry, pojemność 1984cm, moc 85kW przy 5200 obr./min, max. moment obrotowy 170Nm przy 2700-4700 obr./min, 5-biegowa skrzynia manualna

3,2l V6 173kW/235KM 6 cylindrów, pojemność 3189cm, moc 173kW przy 6200 obr./min, max. moment obrotowy 315Nm przy 2950 obr./min, 6-stopniowa skrzynia manualna /niedostępna dla 4MOTION/ i 6-stopniowa skrzynia automatyczna Tiptronic

Silniki wysokoprężne z wtryskiem bezpośrednim - pompowtryskiwacze:

1,9l TDI 62kW/84KM 4 cylindry, pojemność 1896cm, moc 62kW przy 3500 obr./min, max. moment obrotowy 200Nm przy 1600-2400 obr./min, 5-biegowa skrzynia manualna

1,9l TDI 75kW/102KM 4 cylindry, pojemność 1896cm, moc 75kW przy 3500 obr./min, max. moment obrotowy 250Nm przy 2000 obr./min, 5-biegowa skrzynia manualna

2,5l TDI 96kW/130KM 5 cylindrów, pojemność 2459cm, moc 96kW przy 3500 obr./min, max. moment obrotowy 340Nm przy 2000-2300 obr./min, 6-biegowa skrzynia manualna standard/niedostępna dla 4MOTION/ i 6-biegowa skrzynia automatyczna Tiptronic

2,5l TDI 128kW/174KM 5 cylindrów, pojemność 2459cm, moc 128kW przy 3500 obr./min, max. moment obrotowy 400Nm przy 2000-2300 obr./min, 6-biegowa skrzynia manualna standard /niedostępna dla 4MOTION/ i 6-biegowa skrzynia automatyczna Tiptronic



NIKA - Sob 09 Sty, 2010 19:54
" />Osiągi T5 <nowe silniki>:
2,0l benz. - 115KM - 0-80km/h - 11,8s ; 0-100km/h - 17,3s ; prędkość max. 163km/h;
2,0l TDI - 84KM - 0-80km/h - 13,4s ; 0-100km/h - 22,2s ; prędkość max. 146km/h;
2,0l TDI - 102KM - 0-80km/h - 11,1s ; 0-100km/h -17,9s ; prędkość max. 157km/h,
2,0l TDI - 140KM - 0-80km/h - 9,1s ; 0-100km/h -14,2s ; prędkość max.173km/h'
2,0l TDI 4MOTION - 140KM - 0-80km/h - 9,5s ; 0-100km/h - 15,3s ; prędkość max. 170km/h;
2,0l TDI z DSG - 140KM - 0-80km/h - 9,4s ; 0-100km/h - 14,7s ; prędkość max. 172km/h,
2,0l BiTDI - 180KM - 0-80km/h - 8,1s ; 0-100km/h - 11,4s ; prędkość max. 191km/h,
2,0l BiTDI z DSG - 180KM - 0-80km/h - 8s ; 0-100km/h - 11,3s ; prędkość max.191km/h,
2,0l Bi TDI 4MOTION z DSG - 180KM, 0-80km/h - 8,3s , 0-100km/h - 12,1s , prędkość max. 188km/h



robin - Sob 09 Sty, 2010 20:00
" />A te nowe mają oznaczenie TDI? Bo to już jest CR



chemik211 - Sob 09 Sty, 2010 20:04
" />VW zostało wierne nazwie TDI



NIKA - Sob 09 Sty, 2010 20:05
" />Tak



robin - Nie 10 Sty, 2010 09:15
" />To mam coś jeszcze o nowych T5
http://www.vwgolf.pl/2009/11/20/nowa-ge ... alifornia/



TDI syncro - Nie 10 Sty, 2010 13:21
" />Ktoś mi powie gdzie szukać świec w AXD



vw piotrek - Pon 11 Sty, 2010 14:43
" />Podejrzewam ,że następny ruch w T5-tkach to będzie motor 3,0 V6 TDI Na razie zaproponowali olbrzymią gammę 4-cylindrówek ,a potem co 6-steczki



macieck - Pon 11 Sty, 2010 16:39
" />
">będzie motor 3,0 V6 TDI
Na taki czekam

Wydaje mi się, że na polski rynek zablokuje wszystko akcyza. Chyba do 2.0 jest 3%, powyżej koło 20%. Ale głowy nie dam



robin - Wto 12 Sty, 2010 18:58
" />Po co ta moc niech zrobią 3.0 TDI 100 PS . 250Nm i 2 mln km. do zrobienia



TDI syncro - Pon 18 Sty, 2010 10:55
" />robin, z 3.0 silnikiem to sie zgodzie ale parametry by mógł mieć te 150-180 kucy i do tego konkretny moment obrotowy to by jeździło i cieszyło użytkowników. i nie V6 tylko rzędowa 5 co by właśnie więcej Nm z niego wyszło.



vw piotrek - Pon 18 Sty, 2010 14:24
" />Nie no chociaż ,R5 3,0 200Ps ,tylko żeby nie był za bardzo zelektryfikowany.



fast - Czw 21 Sty, 2010 16:38
" />Inżynier VW o CR
System pompo-wtryskiwaczy był w stanie dostarczyć paliwo do cylindrów pod dużym ciśnieniem w czasie, kiedy konkurencyjne systemy nie umiały nic podobnego. Problemem było, że maksymalny poziom osiągany był tylko przez krótki czas. Atutem systemu common-rail jest dostarczanie paliwa pod relatywnie stałym ciśnieniem w dodatku z możliwością aż siedmiu wtrysków w przeciągu jednego cyklu pracy silnika. Dzięki temu mamy możliwość pracować z procesem spalania, wpływać na hałas, wibracje i zużycie paliwa. Niewiele mówi się o redukcji masy. W wypadku 2.0 TDI CR jest to aż dziesięć kilogramów. Działom rozwojowym najczęściej udaje się zaoszczędzić gramy, a nie kilogramy. Ze względu na bezpieczeństwo pieszych nowa technika jest także korzystniejsza. Na wysokość silnik jest mniejszy, tak więc między maską, a silnikiem pozostaje więcej przestrzeni na strefy zgniotu.
» sam naprawiam vw golf 3
»
vw palmowski olsztyn
»
problem z uruchomieniem vw-bora
»
vw bus forum
»
VW Passat Klub Polska