ďťż
VW T4 Wymiana przegubów



Andrzej_P - Pon 17 Lis, 2008 17:56
" />Witam

W najbliższym czasie musze wymienić przeguby zewnętrzne i chciałbym zapytać, jak mam to zrobić Czy wystarczy odkręcenie przeguby od skrzyni i wyciągnięcie półośki, czy trzeba bardziej się zaangażować i demotować obejme. Jeżeli jest to bardziej skomplikowane to prosze o jakiś plan wykonywania czynności.

Z góry dzięki i przepraszam za troche banalny temat dla wielu





jasio - Pon 17 Lis, 2008 20:08
" />ja to zrobiłem tak:
zdjołem koło, odkręciłem śrubę przegubu (to ta na środku piasty). nie odkręcając półosi od skrzyni można wysunąć przegób z piasty. np. lewy przegób da sie wyjąć na tył przy maksymalnym skręcie w prawo. gdy już półośka sterczy ci obok piasty, odczep gumową osłonę przegubu, żeby zdjąć z niej przegób trzeba śrubę przegubu wkręcić w przegób, śruba wypchnie półośke i gotowe. w ten sposób można wymienić przeguby zewnętrzne w t4 2.4D bez odkręcania półosi od skrzyni i bez demontażu części zawieszenia. tylko nie zakładaj byle jakiego przegubu, powodzenia



Andrzej_P - Pon 17 Lis, 2008 21:37
" />jasio, a jakiej firmy proponujesz?



KenoBi - Wto 18 Lis, 2008 08:09
" />Pólosie w skrzynie wchodzą na "zygier" wystarczy puknięcie ( z wyczuciem ) i wychodzą całe razem z przegubami, ja odpinam jeszcze dolny sworzeń od zwrotnicy, na górnym ją odginam i już wogóle dostęp cacy. Osobiści wole wymieniać przeguby, czy nawet same manżety osłaniające mając całe półosie na stole w imadle - łatwiej wyczyścić, a potem nasmarować. JASIA sposobem tyż można.





grzesiex - Wto 18 Lis, 2008 11:39
" />
">Pólosie w skrzynie wchodzą na "zygier" wystarczy puknięcie ( z wyczuciem ) i wychodzą całe razem z przegubami,

No tak - niektóre marki mają takie rozwiązania, ale zauważ proszę, że Andrzej_P pyta raczej o swoje T4, co do którego podane przez Ciebie informacje są błędne.



jasio - Wto 18 Lis, 2008 20:47
" />
">jasio, a jakiej firmy proponujesz?
ja złożyłem "BENELLI" - polecił mi znajomy mechanik, mówił że to dobra jakość za przyzwoite pieniądze. o ile dobrze pamiętam to kosztował 180 PLN ale nie było w nim gumy, na szczęście stara była w b. dobrym stanie



KenoBi - Śro 19 Lis, 2008 08:45
" />
">No tak - niektóre marki mają takie rozwiązania, ale zauważ proszę, że Andrzej_P pyta raczej o swoje T4, co do którego podane przez Ciebie informacje są błędne.
opisałem to co robiłem w swojej T4 przy wymianie manżet na przegubach i uszczelniaczy półosi w skrzyni biegów, no chyba że w T4 w różnych skrzyniach są różne rozwiązania



Andrzej_P - Pią 28 Lis, 2008 20:03
" />
">o ile dobrze pamiętam to kosztował 180 PLN
Sztuka czy obydwa.



peters - Pią 28 Lis, 2008 20:14
" />Ja zaplacilem jakies 2 lata temu w poznaniu na gieldzie od znajomego okolo 150zl.za kompletna polos aby zakladac Oczywiście używka.



jasio - Sob 29 Lis, 2008 17:59
" />
">o ile dobrze pamiętam to kosztował 180 PLN
Sztuka czy obydwa.

oczywiście za 1 sztukę
PETERS dałeś 150 za całą półośkę ale chyba nie było na niej nowych przegubów.
jeśli półoś nie jest krzywa to myśle że lepiej kupić tylko przegub za to nowy



Andrzej_P - Pon 01 Gru, 2008 17:33
" />Gośc w sklepie cenił mi za jeden nowy przegub zewnętrzny 90zł - czy to może być jakaś tandeta, nie chciał bym płacić 2 razy, bo interes słaby.

Narazie stuka przy ruszaniu ze skrętu - po prostej raczej nic nie bije - przy max skręcie dosyć mocno stuka. Myśle, że wytrzymam z tym do lutego i wtedy sobie wymienie - kolega mi opowiadał, że w jego T4 tak waliły, że aż nie przyjemnie się jechało i wymienił pewnie na dniach przed kaplicą

Poza BENELLI, jakie firmy są jeszcze dobre?



jaco07 - Śro 03 Gru, 2008 20:31
" />
">Poza BENELLI, jakie firmy są jeszcze dobre?
LOBRO - ale cena będzie wyższa
METELLI - ale często mają słabą gumę



kenti1 - Czw 04 Gru, 2008 10:14
" />max gear--cena 45 zł/szt. -komplet(smar,guma,objemki)---jeżdżę już prawie rok i jest ok



piotrekrem - Nie 11 Sty, 2009 18:43
" />Witam. Podczas wymiany dolnego sworznia wahacza spadł mi z podpórki górny wahacz i wyciągnął półoś z przegubem razem z flanszą ze skrzyni biegów. W jaki sposób wsunąć spowrotem flanszę na miejsce? Czy jest ona w jakiś sposób zabezpieczona wewnątrz skrzyni? Teraz olej leje się jak ...... Próbowałem lekko puknąć ale bez rezultatu. Proszę o pomoc.



maja - Nie 11 Sty, 2009 18:47
" />Ja zmieniałem nie dawno prawą stronę .Auto oddałem do lekarza,wymiana ze starości
tu masz w miarę nowe ceny:
nowe łożysko(55zł) w piaście przedniej prawej, nowy przegub wew(95zł) i zew(116zł) na prawej stronie. Lekarz za robotę skasował 150zł.



duch1ab - Sob 25 Kwi, 2009 15:50
" />witam możne troszkę temat odkopuje ale nie chce zakładać nowego po co zaśmiecać:) . Dziś wymieniłem sworzeń dolny wahacza prawy i oczywiście jak walnąłem to mi wahacz spadł i wysuną się przegub wewnętrzny ale nie wypadł. trochę go pociągnęło ale od razu ustawiłem tak jak ma być. Leje teraz strasznie z niego... Co z tym zrobić jak naprawić ?



KenoBi - Sob 25 Kwi, 2009 18:28
" />
">Leje teraz strasznie z niego... Co z tym zrobić jak naprawić ?
też tak kiedyś zrobiłem, na 90% uszkodziłeś uszczelniacz półosi ( siemering ), rozebrać i wymienić

a i jeszcze jedno z prawej strony jest tam taki dekielek i jak się rozszczelni to wylewa się oleum przez przegub - ja to na silikon wkleiłem, co nie zmienia faktu, że trzeba to rozebrać znowu



Andrzej_P - Czw 22 Paź, 2009 22:00
" />Heh - na pogaduszkach pytam jakie przeguby kupić a sam zakładałem taki temat - dodam tylko, że teraz prawy już mi nie stuka tylko przy skretach w lewo robi wrazenie jak by zaraz miała półośka zacząć sie kręcić na postoju.

Troche jeszcze dojechałem stary przegub i teraz na poważnie będzie trzeba wymienić draństwo na bardziej sprawne.

Dorzuce jeszcze jedno pytanie - jak się kończą przeguby wewnętrzne to jakie są tego objawy?



peters - Czw 22 Paź, 2009 23:08
" />Niedawno na gieldzie Poznan zaslychnolem(od goscia co je naprawia) ze jesli obydwie pol osie sa takie same to wystarczy przelozyc prawa na lewa i przestanie stukac.Nie sprawdzalem tego, wiec nie recze za wlasciwa rade.Na 90%moge powiedziec ze stare T4(1,9D;2,0B;2,4D maja obydwie takie same.Inne silniki nie wiem.



raiders_2006 - Pią 23 Paź, 2009 08:23
" />Andrzej_P, Dobre przeguby robi Magneti Matelli-czy jakoś tak. Do 2,4 i 1,9 zewnętrzne kosztują ok 120zł szt, wewnętrzne coś ok 200zł szt. Ciesz się,że nie masz 2.5TDI,bo 1 wewn. 550zł i to regenerowany w serwise. Ja kupuje u gościa z allegro PERFEKT KRAKÓW całe półośki z przegubami za 300zł szt do 150-ki. ODP2 -kończenie się przegubów wewn. objawia się najpierw lekkim chrobotaniem i drganiem pod nogami,a później to już wycie i strzelanie. Jak będziesz zakładał wewn. to uważaj na kulki,bo jak wypadną to może i je wsadzisz spowrotem,ale później lubią czasem wystrzelić-musi to robić ktoś kto umie.



kenti1 - Pią 23 Paź, 2009 19:11
" />
">Andrzej_P, Dobre przeguby robi Magneti Matelli-czy jakoś tak. Do 2,4 i 1,9 zewnętrzne kosztują ok 120zł szt, wewnętrzne coś ok 200zł szt. Ciesz się,że nie masz 2.5TDI,bo 1 wewn. 550zł i to regenerowany w serwise. Ja kupuje u gościa z allegro PERFEKT KRAKÓW całe półośki z przegubami za 300zł szt do 150-ki. ODP2 -kończenie się przegubów wewn. objawia się najpierw lekkim chrobotaniem i drganiem pod nogami,a później to już wycie i strzelanie. Jak będziesz zakładał wewn. to uważaj na kulki,bo jak wypadną to może i je wsadzisz spowrotem,ale później lubią czasem wystrzelić-musi to robić ktoś kto umie.

robiłem to sam , a na autach sie słabo znam..... wew przegub jak sie sypie to faktycznie łomocze w podłoge bardzo mocno(nie da się jechać) natomiast cichnie przy skręcaniu kołami,tyle z mojego doswiadczenia w tym temacie- przegub kosztował ok 40zł( nowy)z gumami i obejmami oraz smarem



raiders_2006 - Sob 24 Paź, 2009 04:09
" />
">przegub kosztował ok 40zł( nowy)z gumami i obejmami oraz smarem Co to za przegub za 40zł



Modern99 - Sob 24 Paź, 2009 10:55
" />Co do przegubów wewnętrznych to bardzo ważnym elementem jest smar. Zdarza się że z racji wieku i wysokiej temperatury pracy (tarcie przegubu+temp. skrzyni biegów czesto wyższa niż silnika) smar poprostu wysycha i nie dochodzi do wszystkich "zakamarków" przegubu powodując jego szybkie zużucie i głośną pracę/wibracje. Dlatego warto zwłaszcza w starych autach usunąć wyschnięty smar od strony skrzyni biegów i dodać świerzego smaru. Wiem,że jest z tym trochę roboty, ale w ten sposób przeguby są właściwie niezniszczalne (jeśli dbamy też o osłony gumowe...bo jeszcze szybciej niż brak smaru "zepsuje" je piach) .



kenti1 - Sob 24 Paź, 2009 14:39
" />
">przegub kosztował ok 40zł( nowy)z gumami i obejmami oraz smarem Co to za przegub za 40zł

magnetii marelli-- czy jakoś tak....pisownia na pewno błędna



Andrzej_P - Sob 24 Paź, 2009 18:51
" />
">robiłem to sam , a na autach sie słabo znam..... wew przegub jak sie sypie to faktycznie łomocze w podłoge bardzo mocno(nie da się jechać) natomiast cichnie przy skręcaniu kołami,tyle z mojego doswiadczenia w tym temacie- przegub kosztował ok 40zł( nowy)z gumami i obejmami oraz smarem
Ale nie jest to chyba regułą, że przy skretach cichnie? U mnie napierdziela dopiero jak skręcam i tylko w lewo a objawy są chyba takie jak piszesz - drzy podłoga pod nogami i rzęzi podobnie, jak by łożysko kulkowe skręcił na siłe i obracał.

Czy jest możliwośc, że to jednak nie zewnętrzny a wewnętrzny?



Żybis - Nie 25 Paź, 2009 20:33
" />A zerknij na olej w skrzyni czy czasem nie masz walniętego mechanizmu różnicowego a wtedy olej będzie się mienił opiłkami jak baza (lakier samochdowy) co będzie świadczyć o rozwalonej skrzyni



Andrzej_P - Nie 25 Paź, 2009 22:48
" />Wymieniałem w skrzyni olej w tamtym roku, tylko co prawda na zimnym silniku i nie było widać żadnych opiłków, od miesiąca przymierzam się do próby wlania do skrzyni jakiegoś specyfiku (LIQUI MOLY - Getriebe-oil Additiv), który też co prawda kupiłem chyba w tamtym roku (wspominałem o nim kiedyś) bo myślałem, że szumi mi skrzynia a nie sprzęgło (chociaż do dziś tego nie wiem, ale bardziej stawiam na sprzęgło).

Jak najszybciej zleje na gorącym silniku olej i zobacze czy przy rzadkim coś spłynie, a jak nie to wleje tego badziewia i zabiore sie za przeguby.

Co prawda to skrzyni też nie mam rewelki bo wg. mnie to luzy na zębatkach ma naprawde duże - ale jakoś kręci te koła
» sam naprawiam vw golf 3
»
vw palmowski olsztyn
»
problem z uruchomieniem vw-bora
»
vw bus forum
»
VW Passat Klub Polska