ďťż
T-4 [2.4D] Bierze olej i kopci



chudy005 - Pią 14 Maj, 2010 16:55
" />Witam kolegów, tj. w temacie. Autko zaczęło mi brać za dużo oleju, 1litr na 1000km a nawet i więcej, wcześniej brało mi około 1litr na 4000km, ale to było raczej spowodowane niewielkimi przeciekami. I jak teraz go prze gazuje tak nawet do 2000obr. to już zaczyna dymić, ale kolor taki trochę dziwny jak by szary nie jest raczej taki intensywnie niebieski. Płynu raczej nie bierze, nie widzę jakiś większych ubytków, olej na bagnecie czarny nie jest kawka z mlekiem, na korku wlewu oleju nic nie nie gromadzi, ale jak przyłożę rękę do wlewu oleju to czuć jak dmucha i nie wiem czy to normalna sprawa Odpala normalnie, spalanie też w normie, obroty trzyma, nie przegrzewa się. Jakieś obiektywne sugestie?





majsterus - Pią 14 Maj, 2010 16:58
" />uszczelniacze



chemik211 - Pią 14 Maj, 2010 19:06
" />Pierścienie olejowe siadły



fast - Pią 14 Maj, 2010 19:21
" />Zrób głowicę, wymień pierścienie (bez szlifu) i śmigaj dalej





chemik211 - Pią 14 Maj, 2010 20:31
" />
">Zrób głowicę, wymień pierścienie (bez szlifu) i śmigaj dalej
Popieram w 100%, jedyne co to przehonuj cylindry honownicą ręczną



surv - Pią 14 Maj, 2010 23:29
" />uszczelniacze... pierścienie... zrób głowice.. honowanie... a weź Pan kup nowy silnik



fast - Pią 14 Maj, 2010 23:36
" />
">uszczelniacze... pierścienie... zrób głowice.. honowanie... a weź Pan kup nowy silnik
Ciekawe gdzie dzisiaj dostaniesz 2.4 D nowy, lub z małym przebiegiem ? Jak naprawi swój, to będzie wiedział co ma.



surv - Sob 15 Maj, 2010 00:03
" />Nigdzie, bo teraz sam szukałem serduszka do mojego busika



surv - Sob 15 Maj, 2010 02:15
" />Swoją drogą co to jest honownica ręczna? Ja miałem honowanie ręką, zapłaciłem 100 złotych wraz z dojazdem, 15 minut roboty i praca poszła wręcz perfekcyjnie.



chemik211 - Sob 15 Maj, 2010 10:20
" />http://moto.allegro.pl/item1027164835_h ... 1_177.html
O takie coś mi chodziło, ręczna czyli ze samemu robisz to a nie na maszynie u szlifierza



chudy005 - Sob 15 Maj, 2010 14:31
" />A to honowanie to po to aby wygładzić cylinder:D. Widzę że dużo do zrobienia a do tych czynności trzeba zrzucić głowicę?



chemik211 - Sob 15 Maj, 2010 15:52
" />Głowica w dół, a honowanie to po to żeby zrobić ładna choinkę na gładzi żeby pierścienie miały do czego się dotrzeć, i jak ściągniesz głowicę warto wymienić prowadnice zaworowe i zrobić kąty na przylgni zaworowej, wydaje się że dużo ale zwróci ci się bardzo szybko,



pit373 - Sob 15 Maj, 2010 16:19
" />
">Ciekawe gdzie dzisiaj dostaniesz 2.4 D nowy,

w aso.
znajomy jak pracował w aso to miał przypadek, gdzie gościu do kańciaka zamówił nówkę 1.6d.



peters - Sob 15 Maj, 2010 22:12
" />
">Głowica w dół, a honowanie to po to żeby zrobić ładna choinkę na gładzi żeby pierścienie miały do czego się dotrzeć, i jak ściągniesz głowicę warto wymienić prowadnice zaworowe i zrobić kąty na przylgni zaworowej, wydaje się że dużo ale zwróci ci się bardzo szybko,

Bez tego sie nie dotra
Odnosnie glowicy zrobic to mozna samemu czy zawiesc do warsztatu co szlifuja waly.Rozmawialem z nimi koszt od 400 do 1tys.zl.
Niedlugo sam bede rozbieral 2,4D bo mi bierze olej i zastanawiam sie ze najpierw wymienie uszczelniacze na zaworach jak to nie pomoże to robie wiekszy remont.



chemik211 - Nie 16 Maj, 2010 10:25
" />Jeśli same uszczelniacze to głowicy nie ściągaj zrób to na aucie, tylko sprawdź czy zawory nie mają luzu w prowadnicach, jeśli mały to wymień tylko uszczelniacze i tyle, zaoszczędzisz na uszczelce i zabielani(planowaniu) głowicy, co do honowania warto zrobić, to jest tylko powiększenie siatki(choinki)na gładzi cylindrów przez co pierścieniom się łatwiej dotrzeć ,nie jest to obowiązek



peters - Nie 16 Maj, 2010 12:25
" />
">Jeśli same uszczelniacze to głowicy nie ściągaj zrób to na aucie, tylko sprawdź czy zawory nie mają luzu w prowadnicach, jeśli mały to wymień tylko uszczelniacze i tyle, zaoszczędzisz na uszczelce i zabielani(planowaniu) głowicy, co do honowania warto zrobić, to jest tylko powiększenie siatki(choinki)na gładzi cylindrów przez co pierścieniom się łatwiej dotrzeć ,nie jest to obowiązek

Dzis sie dowiedzialem ze szlifowanie gladzi na cylindrach w niektorych autach nie jest wskazanie.Kuzyn popieral swoje wywody tym ze cylindry sa chyba chromowane i zeszlifowanie tej gladzi nie jest dobre.Gdyz sciera sie warstwa odpowiedzialna za dotarcie pierscieni.Nie wiem jak uwazam ze jak juz robic to jesli sa progi lub rysy ( w miejscach gdzie pracuja pierscienie ) to lepiej sie przylozyc i zrobic to dobrze.Szczegolnie jak sie robi to dla siebie.
Prawda to ze pierwsze pierscienie od gory za chromowane,lub ze wystepuja cylindry chromowane Mysle tu o silnikach Vw.
Inaczej zapewne sprawa sie przedstawia w wymiennych tulejach cylindra.Ale z tego co wiem T4 nie posiada tego.Zaciekawila mnie ta metoda wyzej opisana przez kolega Chemika.Tylko czy w domowych warsztatowych warunkach jest to mozliwe do osiagniecia i czy efekt bedzie zblizony do tych co sie tym zajmuja na codzien w profesjonalnych zakladach



chudy005 - Nie 16 Maj, 2010 14:24
" />
">Niedlugo sam bede rozbieral 2,4D bo mi bierze olej i zastanawiam sie ze najpierw wymienie uszczelniacze na zaworach jak to nie pomoże to robie wiekszy remont.

I tu zgodzę się z Petersem, a to tylko bo poco ładować tyle kasy, bo ze zwykłego ubytku oleju zrobił się remont kapitalny ;/. Wiadomo że jak się już coś rozbierze to lepiej dać parę złotych więcej i zrobić to jak należy niż za pół roku znowu to rozbierać. Tak bynajmniej mi się wydaje



sierus - Nie 16 Maj, 2010 18:03
" />
">Ciekawe gdzie dzisiaj dostaniesz 2.4 D nowy,

w aso.
znajomy jak pracował w aso to miał przypadek, gdzie gościu do kańciaka zamówił nówkę 1.6d.
...i dostał?



chemik211 - Nie 16 Maj, 2010 18:26
" />peters Chodziło pewnie o silniki gdzie blok jest aluminiowy i często jest pokryty warstwą nikasilu, ale w t4 tego się nie tyczy, gładź cylindrów nie jest chromowana, co do nikasilu to fakt on jest potrzebny ale nie do docierania pierścieni tylko to jest utwardzenie powierzchni ścianki cylindra ale tak jak pisałem w silnikach gdzie blok jest aluminiowy i to nie zawsze, więc tak jak pisałem silnik żeliwny spokojnie można honować, tym urządzeniem co pokazałem,



pit373 - Nie 16 Maj, 2010 18:40
" />
">Ciekawe gdzie dzisiaj dostaniesz 2.4 D nowy,

w aso.
znajomy jak pracował w aso to miał przypadek, gdzie gościu do kańciaka zamówił nówkę 1.6d.
...i dostał?

tak. widzę, że jesteś w wlkp to możesz sprawdzić w aso wąsowicz.

znajomy odnawia mercedesa 170V z 1945r i w aso możesz zamówić każdą część do tego auta, oczywiście ceny chore.



majsterus - Pon 17 Maj, 2010 18:29
" />tak jak napisałem po pytaniu, zdejmij wałek wymień gumki.
a tu rada za radą...w sumie po co remontować, honować, pierdzielić się ze starymi copami
aso - zamów sobie nowy silniczek będziesz zadowolony

jak ktoś napisał wyżej zaczynamy od najłatwiejszej operacji.



chudy005 - Wto 18 Maj, 2010 18:40
" />
">zdejmij wałek wymień gumki.
To czyli nawy pasek rozrządu trzeba założyć??



chemik211 - Wto 18 Maj, 2010 18:42
" />
">zdejmij wałek wymień gumki.
To czyli nawy pasek rozrządu trzeba założyć??
Jeśli był nie dawno zmieniany to teoretycznie nie trzeba zmieniać, ale jeśli robić zgodnie z zaleceniami producenta to tak pasek do zmiany



peters - Wto 18 Maj, 2010 19:27
" />
">peters Chodziło pewnie o silniki gdzie blok jest aluminiowy i często jest pokryty warstwą nikasilu, ale w t4 tego się nie tyczy, gładź cylindrów nie jest chromowana, co do nikasilu to fakt on jest potrzebny ale nie do docierania pierścieni tylko to jest utwardzenie powierzchni ścianki cylindra ale tak jak pisałem w silnikach gdzie blok jest aluminiowy i to nie zawsze, więc tak jak pisałem silnik żeliwny spokojnie można honować, tym urządzeniem co pokazałem,
Dzieki.A masz takie cos



chudy005 - Śro 19 Maj, 2010 13:33
" />A jeszcze się zastanawiałem nad wyminą szklanek (popychaczy), bo jak silnik pracuje to tj. z kolektora dolotowego słychać stuki metaliczne takie delikatne, i myślę że to szklanki, co myślicie o tym jeszcze??



chemik211 - Śro 19 Maj, 2010 14:32
" />Jeśli masz pieniądze to jak najbardziej, ale zawsze można spróbować je uratować,przez rozłożenie i spuszczenie z nich oleju starego,



peters - Nie 30 Maj, 2010 18:27
" />
">Jeśli masz pieniądze to jak najbardziej, ale zawsze można spróbować je uratować,przez rozłożenie i spuszczenie z nich oleju starego,

Pomoze, gdy wezma nowy olej
Nie lepiej juz wsadzic nowe szklanki,czy jest mozliwosc ich sprawdzenia przed zamontowaniem do auta



chudy005 - Wto 01 Cze, 2010 14:41
" />Dziś zrobiłem te uszczelniacze,
uszczelniacze 10szt - 35zł
simeringi wału 2 szt - 10zł
robocizna 150zł

ale niestety dalej kopci na niebiesko na wyższych obrotach ;( ale już inaczej delikatniej możliwe że pierścionki przepuszczają, olej też wymieniony.



XySieK - Wto 01 Cze, 2010 15:45
" />Stawiam kolego na pierścienie... i kto wie czy bez szlifa bloku się nie obejdzie... Bo jak będą za duze luki między cylindrem a tłokiem to wymiana pierścionków nic nie pomoże



chudy005 - Czw 03 Cze, 2010 09:42
" />A czy może trochę kopić na niebiesko, jeżeli kąt wtrysku (zapłon) nie do końca jest dobrze ustawiony, ustawił na słuch, ale chodzi nieco bardziej twardo jak wcześniej, a miałem wcześniej ustawiony na zegar.



peters - Czw 03 Cze, 2010 09:44
" />Bedzie.
Lub jak dolewasz oleju do paliwa to tez przy kopci czasami.



duch1ab - Czw 03 Cze, 2010 09:54
" />kolego ja już na 400km dolewam 1litr oleju z tym ze zawsze ładunki worze cięzkie. jak bym był pewny ze auto będzie jeszcze latać długo to bym kapitałkę zrobił a tak to 2,4 wyremontować to kasy trzeba trochę.

a po wymianie uszczelniaczy oleju mniej bierze ? sprawdzałeś ?



chudy005 - Czw 03 Cze, 2010 11:02
" />dopiero ze 100km przejechałem wiec ciężko stwierdzić ale pod kapca na niebiesko



chudy005 - Sob 05 Cze, 2010 13:22
" />A jeszcze się chciałem zapytać, bo sprawdzał mi przy okazji wtryskiwacze, i stwierdził że są w porządku, że nie leją, i tak jak by po tym zabiegu auto lepiej jechało, i na pewno jest trochę kąt wtrysku wyprzedzony bo nieco głośniej klekocze jak wcześniej, i czy będzie więcej palił na wcześniejszym zapłonie, i przy okazji puszcza czarnego dymka ale tylko przy odpaleniu widać, czy mógł coś z tymi wtryskami zrobić?



4transporter - Sob 05 Cze, 2010 13:29
" />jeżeli tylko sprawdził to nic.mógł je założyć w innej kolejności ,ale to też nie powinno mieć większego znaczenia



peters - Sob 05 Cze, 2010 13:37
" />
">A jeszcze się chciałem zapytać, bo sprawdzał mi przy okazji wtryskiwacze, i stwierdził że są w porządku, że nie leją, i tak jak by po tym zabiegu auto lepiej jechało, i na pewno jest trochę kąt wtrysku wyprzedzony bo nieco głośniej klekocze jak wcześniej, i czy będzie więcej palił na wcześniejszym zapłonie, i przy okazji puszcza czarnego dymka ale tylko przy odpaleniu widać, czy mógł coś z tymi wtryskami zrobić?

A cisnienie sprawdzal na jakim pracuja
To ze nie leja to podstawa druga sprawa to cisnienie robocze ich.



chudy005 - Sob 05 Cze, 2010 18:00
" />Pytałem się, to powiedział że tak, maszynę miał jakąś, to myślę że raczej sprawdził.



duch1ab - Sob 19 Cze, 2010 08:19
" />i jak kolego poprawiło się coś ? jak z olejem ubywa dalej ?



chudy005 - Sob 19 Cze, 2010 12:50
" />Ubywa, ale zalałem dwa dodatki z liqui moly: visco stabil i OIL ADDITIV MoS2. Wiem wiem, co zaraz napiszecie żeby nie lać żadnych uszlachetniaczy itp itd. Ale one nie mają złego wpływu jak typu ceramizer. Jeden poprawia właściwości oleju i niby trochę ma redukować zużycie oleju a drugi jest to dodatek molibdenu. I nie są to jakieś bez firmówki. I powiem szczerze że dopiero przejechałem z jakieś250-300km od zalania ich, ale silnik tak ja by łagodniej, lżej pracował, i dymek się zmniejszył, wcześniej więcej walił dymem i to nie jest efekt placebo:D



kiko - Pon 28 Cze, 2010 21:32
" />i jak z tym ubytkiem oleju ? ja tez sie szykuje na remont mojej caravelki blacha no i silnik bo niestety oleju bierze co raz wiecej - mi w sumie kopci tylko przy obrotach od 2500 no a jak wiadomo 5 bieg na krótkiej skrzyni 2500 obr to ok 90 km/h

mysle ze mi pale wiecej niz 1 litr na 1000km



chudy005 - Czw 08 Lip, 2010 12:22
" />Byłem, dziś u mechanika, u tego co wymieniałem uszczelniacze, zapytać się co z tym robić, za samą robotę zaśpiewał mi 300zł, i sam mówił jak by wszystko od razu to zaoszczędził bym na robocie za uszczelniacze, no ale tego się nie wie. I powiedział że wymieni, pierścienie, uszczelkę głowicy i uszczelkę misy olejowej i dotrze zawory. i chciałem się dowiedzieć czy może jak już zaczne to coś jeszcze zrobić, żeby się nie okazało że po 20kkm, znowu jakaś pierdoła wyjdzie.



fast - Pią 09 Lip, 2010 09:52
" />Możesz jeszcze wymienić panewki do kompletu, jak już będzie wszystko rozebrane.



chudy005 - Pią 09 Lip, 2010 12:55
" />A jak jest z prowadnicami zaworowymi może też je wymienić o razu??



Probe041 - Pią 09 Lip, 2010 15:20
" />
">A jak jest z prowadnicami zaworowymi może też je wymienić o razu??Wiesz ja wymieniałem całą głowicę bo nie było sensu starej naprawiać

Ja bym zrobił kpl remont głowicy jakby była ściągnięta ale niepopękana między cylindrami



peters - Pią 09 Lip, 2010 20:58
" />
">A jak jest z prowadnicami zaworowymi może też je wymienić o razu??Wiesz ja wymieniałem całą głowicę bo nie było sensu starej naprawiać

Ja bym zrobił kpl remont głowicy jakby była ściągnięta ale niepopękana między cylindrami

Ostatnio dzwonilem do http://www.izns.com.pl/
i przypytalem sie o remont glowicy od T4 (jezeli nie jest peknieta) to by kosztowalo ok.800zl.wszystko.
Ale co by przy niej robili to nie wiem.
» sam naprawiam vw golf 3
»
vw palmowski olsztyn
»
problem z uruchomieniem vw-bora
»
vw bus forum
»
VW Passat Klub Polska