ďťż
[T4]Przeróbka blaszaka na osobówkę



bojan - Śro 15 Kwi, 2009 20:18
" />Witam.
Wprawdzie trochę o tym już jest na forum, ale może pomożecie mi z tym problemem.

Otóż: posiadam T4 w wersji "niemalże blaszak" - ściana działowa jest, podłogi nie ma (znaczy taka blaszakowata jest tylko) dwie szyby boczne są, tylna szyba jest, boki i dach obite szarą płytą, wstępna infrastruktura dla pasów bezpieczeństwa jest (w części środkowej auta, zaczepy itd)

Chcę wstawić tam drugi rząd siedzeń (trzy dodatkowe miejsca). W tym celu muszę jeszcze zrobić podłogę, wywalić ścianę i wstawić kratkę za nowodostawioną kanapą. We Wrocławiu trafiłem na dwie firmy tym się zajmujące. Jedna to V Van Grabowski, druga -"Fotele do Busa". Ta pierwsza oferuje mi pełny wypas za dramatyczną kasę (oryginalna, nowa kanapa z trzypunktowym pasem w środkowym miejscu - 3400 netto) ta druga jest sporo tańsza (podrobiona kanapa z pasem "biodrówką" ok 1000 brutto). Pytanie moje do Was brzmi: czy warto ponosić aż taką różnicę w cenie? Czy oryginalne części (również przy montażu kanapy) zapewnią bezpieczeństwo większe niż części tańsze? Trochę mnie nastraszyli w tym V Vanie stwierdzeniem, że z oryginalnych siedzeń się nie wyślizgniesz w trakcie wypadku - czy te nieoryginalne cierpią na taką przypadłość?

dzięki za odpowiedzi.





MULTIVAN 100 - Śro 15 Kwi, 2009 20:24
" />http://moto.allegro.pl/item608964230_vw ... gi_rz.html napisałeś o czymś takim?Chodzi Ci o to żeby firma Ci to zamontowała?Czy o same fotele.....na aledrogo masz tego w cholerę i w różnych cenach.



4transporter - Śro 15 Kwi, 2009 20:31
" />poszukaj oryginalną ławkę dwuosobową + jedynkę montowane na "grzybki".można je łatwo i szybko montować,bezpieczne i najlepiej w tej samej tapicerce.koszt max 1200.



bojan - Śro 15 Kwi, 2009 20:31
" />Heja.

Firma daje i montuje fotel, sam nie mam czasu się za to zabierać nawet. Jedna firma robi to za 3400 netto, druga za ok.1000 brutto. Droższy fotel jest oryginalny, tańszy jest podrabiany.

Może znacie te firmy i możecie coś o nich powiedzieć?
http://foteledobusa.bloog.pl/?ticaid=67db6 - taniej
http://www.vvan-grabowski.pl/ - drożej





sierus - Śro 15 Kwi, 2009 20:33
" />Ta kanapa jest tania ale obita tworzywem sztucznym, które raczej nie wnosi do blaszaka przyjemnego klimatu z Mulitvana;) Mam przednie siedzenia i tylne ławki obite czymś takim. Wolałbym dorzucić kilka groszy, poszukać porządnej kanapy. Nawet jeśli miałbym dopłacić za jej czyszczenie.

A propos! Jeśli blaszak ma w karoserii przygotowane uchwyty pod montaż tylnych pasów, to jaka jest szansa, że w podłodze nie będzie uchwytów na kanapę? W moim busie, na podłodze jest położona 'decha'. Do tej dechy przyczepiona jest ławka (szt. dwie). Chciałbym ją wywalić (dechę i ławki) i wymienić na gumową podłogę + normalna (ludzka) kanapa. Nie mogę się tylko upewnić czy pod deską są uchwyty na szyny.

Jeśli wywalę ławki i dechę, a później okaże się, że nie ma gwintów na śruby (w podłodze), to później będzie dramat ze złożeniem całości do wersji pierwotnej. Oczywiście nie oczekuje, że ktoś krwią podpisze się pod deklaracją: tak, masz uchwyty w podłodze...



MULTIVAN 100 - Śro 15 Kwi, 2009 20:34
" />
">Firma daje i montuje fotel, sam nie mam czasu się za to zabierać nawet. Jedna firma robi to za 3400 netto,morał z tego taki,że firma za montaż kasuje jakieś dwa tysiaki netto chyba ich Bóg opuścił

[ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 22:35 ]

">Ta kanapa jest tania ale obita tworzywem sztucznymwiem zapodałem pierwszą z brzegu,tak jak napisałem jest tych kanap od groma w różnych cenach



4transporter - Śro 15 Kwi, 2009 20:39
" />sierus, jaki masz układ foteli? 1+2, 2+1,3?



bojan - Śro 15 Kwi, 2009 20:40
" />
">Firma daje i montuje fotel, sam nie mam czasu się za to zabierać nawet. Jedna firma robi to za 3400 netto,morał z tego taki,że firma za montaż kasuje jakieś dwa tysiaki netto chyba ich Bóg opuścił

No, nie do końca, oryginalne fotele chyba jednak są trochę droższe niż podrabiane. Wątpliwości pojawiają się, gdy sobie uświadamiam, że za cenę 3 miejsc w busie mogę mieć przyzwoita osobówkę na miasto



MULTIVAN 100 - Śro 15 Kwi, 2009 20:43
" />
">oryginalne fotele Ci wrzuciłem,ale nie nowe i biednej wersji pokrytej tworzywem sztucznym.Są również z multivana materiałowe czy z weluru i cena nie przekracza 1500zł+ włożenie do auta(jak nie masz czasu na to)

[ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 22:45 ]
http://moto.allegro.pl/item609857650_ty ... _2002.html to tu masz oryginalne,ale nie nowe



sierus - Śro 15 Kwi, 2009 20:47
" />
">sierus, jaki masz układ foteli? 1+2, 2+1,3?
Dwa fotele z przodu. 2x ławki po 3 osoby - tył.

Z tym, że to są _ławki_ na konstrukcji stalowej robione pod zamówienie. Ławki są zamocowane:
- środkowa odwrotnie do kierunku jazdy: mocowanie do ściany grodziowej (połówka) oraz do 'dechy' na podłodze
- tylna: mocowanie do podłogi (decha) oraz tradycyjnie do boków (w Multivanie tam są 'łapki' na zatrzask oparcia)

I właśnie nie wiem czego spodziewać się pod dechą, bo nie mogę jej ot tak wyjąć, a później włożyć.

Tak, to wygląda na fotografii (gdy bus był jeszcze w rękach poprzedniego właściciela niechluja):

Tak zamocowane są do podłogi nogi od ławek.

Blaszane boczki zdążyłem wywalić i w 'budzie' są uchwyty do montażu pasów. (jest też rdza gratis w nadkolach ;( )

W ogóle mam nadzieję, że bojan wybaczy mi, że podpinam się pod wątek:)



bojan - Śro 15 Kwi, 2009 20:48
" />Dzięki

http://moto.allegro.pl/item610622239_ka ... _nowa.html

a taka kanapa by się nadała do T4? pamiętajmy, że musi mi tam jeszcze ktoś zamontować podłogę - nie wiem jak wtedy wygląda kwestia mocowania kanapy.



MULTIVAN 100 - Śro 15 Kwi, 2009 20:51
" />masz tyle kanap do T4 a Ty zaś z Tpiątki chcesz wklejać



bojan - Śro 15 Kwi, 2009 20:55
" />Trzypunktowy pas na środkowym miejscu.

Kojarzycie te podrabiane fotele? Trzymają klienta w miejscu podczas kraksy?



MULTIVAN 100 - Śro 15 Kwi, 2009 21:03
" />
">Trzymają klienta w miejscu podczas kraksy?zależy przy jakiej szybkości jest kraksa



Żybis - Śro 15 Kwi, 2009 21:37
" />Swego czasu miałem wybrakowaną caravelle i kupiłem od speców za 3000 cały kompletny środek WSZYSTKO do multivana - ha można kupić i mieć full - ale okazało sie że mam longa i odsprzedałem , cóż , ja bym kupował kompletny środek



Andrzej_P - Śro 15 Kwi, 2009 21:51
" />A czy te firmy (a z właszcza ta "Fotele do busa") dają jakąś legalizacje, żeby to potem można było normalnie zarejestrować?

Owego czasu, co chciałem kupować T4 z układem 2+2 a reszte sobie dorobić znajomy mówił mi, że muszą być fotele z atestem bo potem moga być problemy z przerejestrowanie.

W jaki sposób masz położoną tą deske? Może bez łaski sam to szybciej zrobisz niż ci goście w tej firmie.


">http://moto.allegro.pl/it..._3_t5_nowa.html

a taka kanapa by się nadała do T4? pamiętajmy, że musi mi tam jeszcze ktoś zamontować podłogę - nie wiem jak wtedy wygląda kwestia mocowania kanapy.

Pewnie, że będzie - u mnie jest takie samo, albo bardzo podobne rozwiązanie stopki tej kanapy.

[ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 23:55 ]
Jutro może wydre swoją kanape, to pokaże ci jak wygląda uchwyt do tej z centralną stopką, tylko jak on jest zamocowany to może być już nie widoczne a ja sam nie wiem bo też mam plyte z tyłu.



stefany - Czw 16 Kwi, 2009 06:47
" />
">sierus, jaki masz układ foteli? 1+2, 2+1,3?
Dwa fotele z przodu. 2x ławki po 3 osoby - tył.

Z tym, że to są _ławki_ na konstrukcji stalowej robione pod zamówienie. Ławki są zamocowane:
- środkowa odwrotnie do kierunku jazdy: mocowanie do ściany grodziowej (połówka) oraz do 'dechy' na podłodze
- tylna: mocowanie do podłogi (decha) oraz tradycyjnie do boków (w Multivanie tam są 'łapki' na zatrzask oparcia)

I właśnie nie wiem czego spodziewać się pod dechą, bo nie mogę jej ot tak wyjąć, a później włożyć.

Tak, to wygląda na fotografii (gdy bus był jeszcze w rękach poprzedniego właściciela niechluja):
Obrazek
Tak zamocowane są do podłogi nogi od ławek.
Obrazek
Blaszane boczki zdążyłem wywalić i w 'budzie' są uchwyty do montażu pasów. (jest też rdza gratis w nadkolach ;( )

W ogóle mam nadzieję, że bojan wybaczy mi, że podpinam się pod wątek:)

z tego co widze po braku pasow na boczkach to masz transportera typowo dostawczego na 99,99999999 % niemasz otworow w podlodze i co za tym idzie nakretek. ale to nie jest problem w tych miejscach gdzie powinny byc orginalne otwory jest wzmocniona blacha podwojna i w jednej jest otwor technologiczny. wystarczy wejsc pod auto wywiercic otwory kupic orginalne grzybki do mocowania foteli i dac od spodu nakretke lub ja poprostu od spodu przyspawac. juz tak przerabialem dwa transportery i niema wiekszego problemu wszedzie sie dojdzie .
piszesz ze masz mocowania do pasow dobrze spojrz bo najczesciej otwory sa ale niema wspawanych nakretek i tu robi sie wiekszy problem niz z fotelami bo w srodkowym rzedzie gorne mocowanie pasa jest wewnatrz slupka i jest problem zeby tam wsadzi nakretke

a jak chcesz sie upewnic to spojrz pod samochod na wysokosci stopnia bocznego i bedziesz widzial czy masz otwory z nakretkami

a i dodam jeszcze ze do mojej caravelli z 97r zakladalem cale wnetrze od multivana z 2003r z obracanymi fotelami na szynach i odziwo tez byly zaznaczone miejsca gdzie mam wywiercic otwory



b8tz - Czw 16 Kwi, 2009 08:06
" />
">odziwo tez byly zaznaczone miejsca gdzie mam wywiercic otwory

Zakładałem środkowy rząd oryginalny do transportera - po położeniu siedzenia na gołej blasze fotel ustawia się w 4 miejscach "zapunktowanych" Idealnie w miejscu tych kropek wiercisz otwory. W Profilach które idą w poprzek auta od spodu są otwory - trzeba tylko przewiercić blachę podłogi. Zaprzyjaźniony tokarz za flaszkę 0,7 dorobi ci śruby na miarę grzybków oryginalnych. Od spodu nakrętki i będzie się trzymać.



stefany - Czw 16 Kwi, 2009 08:38
" />
">odziwo tez byly zaznaczone miejsca gdzie mam wywiercic otwory

Zakładałem środkowy rząd oryginalny do transportera - po położeniu siedzenia na gołej blasze fotel ustawia się w 4 miejscach "zapunktowanych" Idealnie w miejscu tych kropek wiercisz otwory. W Profilach które idą w poprzek auta od spodu są otwory - trzeba tylko przewiercić blachę podłogi. Zaprzyjaźniony tokarz za flaszkę 0,7 dorobi ci śruby na miarę grzybków oryginalnych. Od spodu nakrętki i będzie się trzymać.

tak tylko ja piszac " odziwo tez byly ... " mialem na mysli ze w caravelli z 97r byly przygotowane miejsca na otwory foteli multivana z 2003r co wiadomo ze do 99r szly multivany ze starym ukladem foteli.
tak mi przyszlo teraz do glowy ze chyba caravella biznes klass miala takie same fotele jak multi z 2003r i to by moglo wtedy pasowac na otwory ale moge sie mylic



sierus - Czw 16 Kwi, 2009 17:56
" />
">z tego co widze po braku pasow na boczkach to masz transportera typowo dostawczego na 99,99999999 % niemasz otworow w podlodze i co za tym idzie nakretek. ale to nie jest problem w tych miejscach gdzie powinny byc orginalne otwory jest wzmocniona blacha podwojna i w jednej jest otwor technologiczny. wystarczy wejsc pod auto wywiercic otwory kupic orginalne grzybki do mocowania foteli i dac od spodu nakretke lub ja poprostu od spodu przyspawac. juz tak przerabialem dwa transportery i niema wiekszego problemu wszedzie sie dojdzie .
piszesz ze masz mocowania do pasow dobrze spojrz bo najczesciej otwory sa ale niema wspawanych nakretek i tu robi sie wiekszy problem niz z fotelami bo w srodkowym rzedzie gorne mocowanie pasa jest wewnatrz slupka i jest problem zeby tam wsadzi nakretke

a jak chcesz sie upewnic to spojrz pod samochod na wysokosci stopnia bocznego i bedziesz widzial czy masz otwory z nakretkami

a i dodam jeszcze ze do mojej caravelli z 97r zakladalem cale wnetrze od multivana z 2003r z obracanymi fotelami na szynach i odziwo tez byly zaznaczone miejsca gdzie mam wywiercic otwory

No i chyba masz rację. Dzisiaj otrzymałem serię zdjęć od #4transporter, dzięki którym zidentyfikowałem sprawę.

Zaglądając od spodu, w samych belkach są otwory ale dalej (tzn. w podłodze) zdaje się nie ma już otworów. Tak jak piszesz, można to nawiercać ale z tego typu sprawami na pewno się chwilowo wstrzymam - na razie walczę z pompą wspomagania.

Jeśli chodzi o montaż mechanizmu zwijania pasów, to zarówno nad ostatnim oknem mam otwór do montażu zaczepu jak i u dołu miejsce do montażu "rolki". Tak to przynajmniej na moje oko wygląda. Montaż foteli w środkowym rzędzie mnie nie interesuje

PS. Swoją drogą, czy ktoś może mi wytłumaczyć jak może być typowy, w pełni przeszklony bus, do przewozu 'towaru'? Po jakiego grzyba kupować w pełni przeszklone auto do wożenia towaru?



stefany - Pią 17 Kwi, 2009 16:32
" />
">
Jeśli chodzi o montaż mechanizmu zwijania pasów, to zarówno nad ostatnim oknem mam otwór do montażu zaczepu jak i u dołu miejsce do montażu "rolki". Tak to przynajmniej na moje oko wygląda. Montaż foteli w środkowym rzędzie mnie nie interesuje


no wszystko sie zgadza tylko na 99,99 % nie masz w otworach nakretek sprawdz jak mozesz i daj znac

w dolnym otworze mocujacym mechanizm pasow jest to do zrobienia [ nakretka i sruba ] ale z gora bedziesz mial problem bo to profil zamkniety i nie ma jak tam wsadzic nakretki i jej przytrzymac. troche roboty z tym jest



sierus - Sob 18 Kwi, 2009 13:56
" />
"> no wszystko sie zgadza tylko na 99,99 % nie masz w otworach nakretek sprawdz jak mozesz i daj znac

w dolnym otworze mocujacym mechanizm pasow jest to do zrobienia [ nakretka i sruba ] ale z gora bedziesz mial problem bo to profil zamkniety i nie ma jak tam wsadzic nakretki i jej przytrzymac. troche roboty z tym jest

Dziwna sprawa. Sprawdziłem dzisiaj zarówno środkowy słupek (między drugim, a trzecim oknem) jak i tył. W obu przypadkach są otwory z gwintami do montażu zaczepu do pasów. U dołu są odpowiednio otwory z gwintami na "rolkę".

Mimo wszystko pod autem belki wyglądają tak:


A tak, na "dziko" zaczepione są te moje (przednie) dziwne ławki . Co ciekawe, nie mogę znaleźć wyjść śrub tylnej ławki, a cholera co jakiś czas, mam potrzebę szybkiego przerobienia busa ma udawany kamper - czyt. karimata i śpiwór na podłogę;)

» sam naprawiam vw golf 3
»
vw palmowski olsztyn
»
problem z uruchomieniem vw-bora
»
vw bus forum
»
VW Passat Klub Polska