ďťż
[ T4] Bezpieczniki i przekaźniki



adasko34 - Śro 21 Lis, 2007 10:13
" />Witam .
Potrzebuję schemat czy opis bezpieczników , ten co jest na klapko-półce oraz przekażników . Czyli , który jest od czego . Nie mam klaksonu i chcą to naprawić .





mrpako78 - Śro 21 Lis, 2007 11:41
" />Mam cos takiego




adasko34 - Śro 21 Lis, 2007 16:20
" />No dobre . Wiem już , że klakson jest na 13 bezpieczniku . A ten jest sprawny . Teraz tylko który przekaźnik ?
Żaden nie pyka przy wciskaniu kierownicy .



spirit64 - Śro 21 Lis, 2007 16:24
" />Z tego co sie orientuje to w T4 klakson nie jest na przekaźniku tylko bezpośrednio "przez kierownice", wiem bo już w jednym Transporterze z tym walczyłem.





bacik - Śro 21 Lis, 2007 16:40
" />moze podłącz najpierw klakson bezpośrednio do prądu i zobaczać czy wogóle działa



sebcio - Śro 21 Lis, 2007 18:54
" />
">tam jego żywotnośc bedzie znacznie dłuzsza niż we wnęce koła.
Zgadza sie, bedzie mniej narazony na brud, deszcz, bloto, sol z ulic, ktore chlapia z koła, przez co bedzie dluzej pracowal, i nie bedzie sie zatykal. Według mnie wneka koła, to jest najgorsze miejsce na zamontowanie sygnalu dzwiekowego, nawet nie wiem jak taka firma jak Volkswagen mogla na to wpasc.



jarekh - Śro 21 Lis, 2007 19:31
" />
">nawet nie wiem jak taka firma jak Volkswagen mogla na to wpasc.
A tak , że wszystko jest w nim szczelne, tylko że nie wpadli na to że te samochody będą jeździły po Polsce, gdzie zimą sypią sól na drogi



darkob - Śro 21 Lis, 2007 19:34
" />Sprawdź czy wogóle dochodzi prąd ,czy nie jest np. kilka centymetrów nad klaksonem załamany kabelek.



adasko34 - Śro 21 Lis, 2007 20:32
" />Zacząłem od sprawdzenia samego klaksonu . Oczywiście jest sprawny . Ale zastanawia mnie brak reakcji przekaźnika po zwarciu przewodów w kierownicy . Sygnał jest pojedyńczy to może nie ma przekaźnika ?



realdoom - Śro 21 Lis, 2007 20:58
" />
">Według mnie wneka koła, to jest najgorsze miejsce na zamontowanie sygnalu dzwiekowego, nawet nie wiem jak taka firma jak Volkswagen mogla na to wpasc.

to nie jest złe miejsce gdyż jest tam najbardziej nie zagłuszony i nie zmienia kierunku. Klakson ma dużą żywotność.

Warto psiknąć wd-40 na końcóweczki, poruszać przy kierownicy.

Ja miałem też tak że mi jakiś czas nie działał, ale przy klaksonie psiknąłem, kierownice ruszyłem, przy bezpiecznikach poruszałem i zaczął grać.
Klakson jest przez kierownice bo plus jest na stałe do klaksonu i minus idzie przez kierownice dlatego nie ma tam dużych prądów tylko potencjał



dawid1984 - Śro 12 Gru, 2007 13:11
" />
">Przekaźnik sygnału powinien znajdować sie w 11 polu skrzynki. Jeśli masz sygnał jednotonowy powinna sie zamiast przekaźnika znajdować sie zworka.
Dokładnie tak jak piszesz.
Dzisiaj montowałem sygnał dwutonowy(wcześniej był jednotonowy)i wystarczyło tylko wyciągnąć ta zworkę i w jej miejsce wsadzić przekaźnik i wszystko gra



peters - Śro 12 Gru, 2007 20:24
" />a czy stosowanie sygnalu dwutonowego nie jest zabronione czy sie przeslyszalem i nie w tym kosciele dzwonia ?????????



dawid1984 - Śro 12 Gru, 2007 20:51
" />Chyba źle rozumiesz.
O ile sie nie mylę to zabronione jest stosowanie sygnału zmiennego typu melodyjka lub syrena jak np policja ma.
Sygnał dwutonowy taki jak ja założyłem są to dwa klaksony jeden ma wysoki,a drugi niski ton i one oba jednocześnie wydaja dźwięk ciągły niewiele różniący sie od oryginalnego(poza tym ze jest troszkę głośniejszy i trochę bardziej przypomina klakson samochodu ciężarowego)
Nie wydaje mi sie ze to akurat jest zabronione ,gdyż w Nissanie Vanette miałem zamontowane coś takiego oryginalnie tylko ze jeszcze głośniejsze



KenoBi - Czw 13 Gru, 2007 09:20
" />
">Nie wydaje mi sie ze to akurat jest zabronione ,gdyż w Nissanie Vanette miałem zamontowane coś takiego oryginalnie tylko ze jeszcze głośniejsze
W mojej caravelce takie rozwiązanie jest w oryginale, więc nie ma powodu do obaw



Arek - Wto 01 Kwi, 2008 14:59
" />to ja już nic nie rozumiem
od poczatku w mojej Caravelli nie działał mi klakson, sprawdziłem i okazało się że był przepalony bezpiecznik nr 13 (sygnał dźwiękowy,wentylator chłodnicy-po wyłączeniu zapłonu)
wymieniłem na nowy i po naciśnięciu kierownicy..... znów sie przepalił ale najdziwniejsze jest to że wentylator mi działa bo ostatnio załączył mi sie po zgaszeniu silnika
prośba od czego zacząć żeby się zbytnio nie narobić



bartvw - Pią 04 Kwi, 2008 21:11
" />a jest mozliwosc sprawdzenia przekaznika od klaksonu miernikiem elektrycznym?? jesli jest taka mozliwosc to jak to sie sprawdza



KenoBi - Wto 23 Lut, 2010 10:45
" />potrzebuje opisu bezpieczników na zdjęciu, są pod maską przed aku
acv 01', jak widać środkowy ten na śruby z kablem biało-czerwonym 40A przepalony, zdjęcie robiłem miesiąc temu, a przepalenie odkryłem dziś
jak na razie w żadnej instrukcji nie znalazłem tych bezpieczników
bezpiecznik kupiłem w serwisie, ale pan nie wiedział po co on jest i do tego stwierdził, że w jego ETCE to tam nie ma 40A tylko 50 lub 30 i kupiłem 50A



peters - Wto 23 Lut, 2010 21:21
" />Juz ci pisze jestem z tym na biezaca gdyz ostatnio wpinałem tam podgrzewany filtr paliwa.

Od lewej do prawej(wlacznie z malymi)
1).30A Urzadzenie ESP
2).30A Urzadzenie ABS z ESP(zawory elektromagnetyczne)
3).5A Urzadzenie ESP (czujnik kata odchylenia kola kierowanego)

Teraz te duze(bezpieczniki na blaszki)
1).50/60A Nadmuch powietrza wtornego(silnik AES)swiece zarowe(silnik wysokoprezny)
2).50A Wentylator chlodnicy
3).50A Wentylator chlodnicy
4).50A Urzadzenie ABS (pompa,zawory elektromagnetyczne)
5).110-175A Alternator(zaleznie od modelu)
Wszystko.

Kod:jak na razie w żadnej instrukcji nie znalazłem tych bezpieczników

Sam naprawiam samochod (czerwona opisuje to).



emil 3 - Wto 23 Lut, 2010 21:44
" />Witaj masz coś tu takiego http://www.t4-wiki.de/wiki/Sicherung



KenoBi - Śro 24 Lut, 2010 05:19
" />serdeczne dzięki
» sam naprawiam vw golf 3
»
vw palmowski olsztyn
»
problem z uruchomieniem vw-bora
»
vw bus forum
»
VW Passat Klub Polska