ďťż
[ T4 2.5 TDI 102PS] Instrukcja - Ustawienie rozrządu silnikó



toldek1 - Nie 24 Maj, 2009 10:22
" />Konkretów na Forum nie znalazłem więc podaję link do pliku wrzuciłem tu http://www.speedyshare.com/513907378.html na forum nie udało mi się tego wkleić

Dzisiejszy zakup T4 2001r 2.5TDI silnik AJT, odczyt VCDS - błędów brak, sprawdzenie kąta wtrysku blok 000-BS kąt opóźniony, problemów z odpalaniem niema ale.....szybkie spojrzenie na pasek pompy i widać wskazówka rolki napinającej poza zakresem, nie znam dobrze tego AJT jak wygląda dynamiczne ustawianie kąta wtrysku?
Co do przebiegu to na liczniku 222 tysiące a w sterowniku 316 tysięcy





superbolek - Nie 24 Maj, 2009 12:05
" />nie masz kolego takiej instrukcji 1.9 td ABL ?



peters - Nie 24 Maj, 2009 13:18
" />
">Co do przebiegu to na liczniku 222 tysiące a w sterowniku 316 tysięcy
czy jeszcze sa gdzies inne metody zapisania przebiegu



Żybis - Nie 24 Maj, 2009 14:41
" />Podobno z abs-u mozna zczytać vagiem





GMS - Pon 25 Maj, 2009 07:06
" />tylko w sterowniku silnika można odczytać przebieg urządzeniem VAG-COM lub innym, dodam jeszcze że można to zrobic tylko w dieslu, w benzynie z przebiegniem można zrobic co się chce i nie da się tego sprawdzić
pozdrawiam



toldek1 - Pon 25 Maj, 2009 07:15
" />Co do odczytu przebiegu, przez ABS nie próbowałem, natomiast przy testach elementów wykonawczych sterownik 17, kiedy testujemy wyświetlacz, przy cofanym liczniku zawsze pierwsze zero jest z ,,poprzeczką", i kod serwisu WSC 00000, to już pewne że w liczniku grzebano. Interesuje mnie sposób regulacji dynamicznego kąta wtrysku w AJT, statyczny nie problem, jednak dynamiczny????? obrót pompą niemożliwy, ,,fasolek" na kole niema, regulowanie rolką prowadzącą na pracy silnika?????, trochę ryzykowne, samo statyczne ustawienie w moim przypadku nie daje zadowalającego efektu, odczyt w bloku 000-BS ciągle wskazuje na opóźnienie zapłonu, chociaż mieści się w zakresie, ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? chętnie bym podyskutował. Ktoś pytał o instrukcję wymiany rozrządu do ABL, owszem jak trzeba to wrzucę plik, tylko znajdę nieco czasu.



GMS - Pon 25 Maj, 2009 07:55
" />kąt wtrysku reguluje się przez przesówanie koła napędowego pompy wtryskowej, chodzi koło przykręcane do wałka rozrządu od strony pompy wtryskowej, koło nie ma klina

[ Dodano: Wto 26 Maj, 2009 00:17 ]
co do kontroli przebiegu, programem VCDS dzisiaj z ciekawości sprawdziłem swoje auto kupione kilka ładnych pare lat temu przebieg na liczniku 240000tyś a rzeczywisty przebieg 350000tyś ... czasami lepiej o czymśnie wiedzieć



toldek1 - Śro 27 Maj, 2009 19:37
" />[quote="GMS"]kąt wtrysku reguluje się przez przesówanie koła napędowego pompy wtryskowej, chodzi koło przykręcane do wałka rozrządu od strony pompy wtryskowej, koło nie ma klina

Owszem, to było mi wiadome, zresztą opisane przy rozrządzie, mimo to DZIĘKUJĘ, czyli- ustawiam, odpalam, sprawdzam, można tak kilka razy, mnie interesowała metoda korekty kąta na pracy silnika dla przykładu typowy 1.9TDI silnik 1Z, popuszczasz śruby mocujące pompę, korekty dokonujesz poprzez nieznaczny obrót pompy podglądając kąt wtrysku w bloku 000-BS czas doregulowania 10 minut. Jednak po analizie w AJT takiej możliwości nie ma! Pozostaje ta dość czasowa metoda którą podałeś, cóż taki urok tych 2.5TDI.



toldek1 - Czw 28 Maj, 2009 05:16
" />
">Jednak po analizie w AJT takiej możliwości nie ma!

Jak to? Mały dopuszczalny zakres regulacji można przeprowadzić. Masz przecież dwie rolki paska rozrządu napędu pompy wtryskowej prawda? I tu istnieje (niewielkie) pole do popisu.

Myślę że ciągle się nie rozumiemy, pisząc o tym że regulacji niema, miałem na myśli doregulowanie kiedy silnik pracuje!!!!! - manipulowanie na rolkach w czasie pracy silnika według mnie jest ryzykowne tak dla silnika jak i osoby która to wykonuje.



darkob - Czw 28 Maj, 2009 15:24
" />Zawsze ustawiam na pracującym silniku ,tylko rękawy przed robotą podwijam
» sam naprawiam vw golf 3
»
vw palmowski olsztyn
»
problem z uruchomieniem vw-bora
»
vw bus forum
»
VW Passat Klub Polska