ďťż
[ T4 1.9 TD] koło wału korbowego



magnat - Wto 21 Kwi, 2009 19:16
" />witam
Zerwał mi się klin na kole wału korbowego.Oczywiście kolizja tłoków z zaworami ,głowica popękana w 5 miejscach itd. Zmieniałem pasek rozrządu u mechanika zrobione 4000 km czy mogło to być z jego winy ? On twierdzi że tego koła nie ruszał i że sie tego nie wymienia .Czy miał ktoś podobne zdarzenie?Silnik 1.9 TD Proszę o jakieś sugestie





peters - Wto 21 Kwi, 2009 19:24
" />kolego magnat, chyba juz cos bylo poniekad na ten temat jak znajde to wrzuce



tomassiedlce - Wto 21 Kwi, 2009 19:45
" />mam co prawda 1.9 D ale mialem podobna historie wyjezdzam sobie w trase no i na szczescie jeszcze w moim miescie samochod stracil moc i padl na srodku ulicy, scieło klin samo z siebie nic nie grzebalem przy silniku wczesniej. Wymiana zaworów planowanie głowicy itd. Za 3 dni szczesliwy przyjezdzam z trasy wstaje rano odpalam i sru znow to samo Jedyna wg mnie sluszna opcja to kupienie wału z niewykrecana srubą ja wziełem z silnika od passata, wiekszosc dokreca za mocno sruba sie rozciaga i nie trzyma juz niestety
Jednak wiekszsc "rzemieslnikow" wykreca srube przy wymianie rozrzadu i powtarzam sa to rzemieslnicy a nie mechanicy ktorzy nie maja nawet kluczy dynamometrycznych. Totalna porazka
powodzenia w naprawie



hjeniu - Wto 21 Kwi, 2009 19:51
" />i co nie ruszal kola pasowego taaaaa

obowiazkowo przy wymianie rozrzadu w ABLu i w AAB
nowa sruba na wal
nowe kolo
i srube dpier...ic przedluzka do kol od tira

w AAB dodatkowo przychodzi cos co sie nazywa podkladka diamentowa wchodzi miedzy kolko a wal korbowy

nie wiem jak w ablu ale w 2.4D moment dokrecania kola pasowego to 360Nm





peters - Wto 21 Kwi, 2009 20:07
" />
">nie wiem jak w ablu ale w 2.4D moment dokrecania kola pasowego to 360Nm
w 1.9D to tylko 90Nm+ 1/4 obrotu (90')



magnat - Wto 21 Kwi, 2009 20:44
" />Dziękuje Wszystkim za odpowiedzi.
Czy mechanik zakładając pasek rozrządu musiał odkręcać koło wału rozrządu ?czy mógł to zrobić bez ingerencji i nie odkręcać śruby?



tomassiedlce - Wto 21 Kwi, 2009 20:49
" />mógł nie odkręcać ale ze swojego doświadczenia większość "mechan ikow" o tym nie wie!!!!



dreg35 - Śro 22 Kwi, 2009 05:22
" />w 1,9TD da się bez zdejmowania tego koła więc mógł jej jej nie ruszać... ale...
tak samo można nawet nie zdejmować dekla ani koła a wałka rozrządu... można nie wymieniać uszczelniacza na wałku pośrednim...
a to powinno być zrobione i potem jak już było pisane nowa śruba... ale ... różne są "doświadczenia mechaników"



TDISERVICE - Śro 22 Kwi, 2009 06:31
" />mechanikowi pewnie bylo szkoda 220 euro na przyrzad blokujacy,

jest rzeczywiscie mniejszy moment w ABL niz AAB ale w obu przypadkach trzeba miec na warsztacie dwa rozne przyrzady do blokowania walu, mozna je zrobic samemu, ale jezeli jak ktos ma zamiar wymienic wiecej niz jeden rozrzad warto doposazyc warsztat w te urzadzenia.



Probe041 - Śro 22 Kwi, 2009 14:33
" />Zazwyczaj jak się źle dokręci tą śrubę lub nie da nowej to zrywa klin po ok 4-5kkm, wiem bo przerabiałem ten temat. Dodatkowo warto nową śrubę dać na specjalny klej.

Jeśli głowica jest popękana to moim zdaniem w grę wchodzi tylko nówka, nie słuchaj mechanika że tylko zawory, szklanki do wymiany. Ja przy pierwszej naprawie wymieniłem tylko zawory szklanki i wałek (bo go wykrzywiło), niestety szklanki tak trzaskały że nie dało się tego słuchać. Do tego jak się później okazało w jednym gnieździe zaklinował się popychacz.

Do tego radziłbym oddać wał do jakiejś fachowej szlifierni aby wyrównali (?) czoło wału bo zapewne też dostało i nie będzie styku między nowym kołem a wałem co może doprowadzić do powtórki z rozrywki.

Warto jeszcze sprawdzić koło pasowe (metalowo gumowe) czy chodzi prosto na tokarce (?), bo jeśli jest krzywe to też będzie zrywało klin.

Do tego warto jeszcze obejrzeć panewki bo też może to nie za ciekawie wyglądać

Jeśli coś pomieszałem to wybaczcie ale jestem tylko szarym użytkownikiem abl'a a nie mechanikiem jak co poniektórzy



konvict4 - Śro 22 Kwi, 2009 16:26
" />Tak to bywa jak tanim kosztem chce się wymienić rozrząd w ABL.
Dobrej firmy co najmniej GATES rolki SKF i wszystko śmiga.
A najważniejsze to w ABL dokręcić lub wymienić na nową przy wymianie śrubę
na kole pasowym na wale korbowym.
Ale byle mechanior tego nie wie lub mu się niechce.
Ja wymieniam rozrząd zawsze w renomowanej firmie.Może i płacę drożej ale mam spokój.
Co tanio to drogo.
Na wymianie rozrządu nie da się niestety zaoszczędzić.



Żybis - Śro 22 Kwi, 2009 16:43
" />
">Do tego radziłbym oddać wał do jakiejś fachowej szlifierni aby wyrównali (?) czoło wału bo zapewne też dostało i nie będzie styku między nowym kołem a wałem co może doprowadzić do powtórki z rozrywki.Oooo tu trzeba mieć fachowca nad fachowców bo - ja robiłem SAM osobiście cały silnik ale od golfa gti i dla proformy zawieżliśmy wał na sprawdzenie do szlifierza - sprawdził i stwierdził że jeden czop na korbowodzie ma jajo i trzeba zrobić szlif tych czo[pów - ok - zrobił i co po 12 tysiącach tłok zaczął walić o głowicę i po sprawdzeniu okazało sie że tam gdzie był szlif tam panewki wogóle już nie było , potem poszedł wał z passata z 76 roku i latał jak lala .



Probe041 - Śro 22 Kwi, 2009 18:08
" />Ja po "zabiegu" mam już zrobione 32 kkm więc się da dobrze zrobić, tylko pozostaje jeszcze kwestia ceny takiej zabawy

Ja takiego fachowca mam tylko że we Wrocławiu jakby co



TDISERVICE - Czw 23 Kwi, 2009 05:55
" />
">Dodatkowo warto nową śrubę dać na specjalny klej. nie zgodze sie z toba w tej kwestii, tam nie stosuje sie kleju tylko zaklada odpowiedni moment, dodam ze to nie klej ma zapewnic odpowiedni styk kola napedowego z walem a moment dokrecania, jezeli ktos juz wczesniej zastosowal klej nalezy dokladnie oczyscic gwint przed zastosowaniem nowej sruby zeby opor powstaly z resztek kleju nie spowodowal wczesniejszego wyzwolenia zapadki klucza dynamometrycznego.

1. naganne jest jezeli mechanik stosuje klej zamiast odpowiedniego momentu dokrecania,
2. niepotrzebne jest stosowanie kleju jezeli zastosujemy odpowiedni moment dokrecania

w temacie zakonczenia walu: jezeli uszkodzone kolo napedowe pracowalo na wale przez dluzszy czas i zeby splanowac czop nalezalo by zebrac wiecej niz 1/10 mm to wal jest do wymiany , to samo dotyczy sytuacji uszkodzenia wyfrezowania na wale.



magnat - Czw 23 Kwi, 2009 20:20
" />Mechanik nadal się upiera że nic nie robił przy kole wału korbowego z faktury wynika :
1.Wymiana paska rozrządu + rolka napinająca + simering koła pośredniego -operacja kompletna
2.wymiana pompy wody - operacja kompletna

i co Wy na to?
» sam naprawiam vw golf 3
»
vw palmowski olsztyn
»
problem z uruchomieniem vw-bora
»
vw bus forum
»
VW Passat Klub Polska