ďťż
[T4 1.9 D] Zawory



garden92 - Nie 07 Paź, 2007 18:08
" />Mój tata ma pytanko ja akurat nie mam pojęcia dlaczego stuka zawur? jest to tak posiadamy VW T4 1.9D bez turba ale tak mamy naszego VW koło 2lat i odtąd kiedy myśmy go kupili stuka któryś zawur teraz czego to może być przyczyna? może stuka popychacz jakiś a nam sie zdaje że zawur, co o tym sądzicie ?





slimak - Nie 07 Paź, 2007 18:14
" />A może vacumpompa stuka nie zawór? Po kilkakrotnym nacisnięciu pedału hamulca stukanie zanika?



TomKrak - Pon 08 Paź, 2007 10:18
" />we wszystkich t4 po pewnym czasie zaczyna Vacu klepać - trzeba się przyzwyczaić i tyle



garden92 - Pon 08 Paź, 2007 19:27
" />Toznavzy jak go kupiliśmy miał wtedy 190tyś kam a teraz ma 280tyś i jest dobrze tylko my dużo podrurzujemy po polsce boi mój tata jezdzi na wystawy z Owczarkami i teraz czy sie nie skrzywi ten zawur ? czy sie nic niestanie ?? przez te rzeczy ? bo na wakacje jak chodziłem do pracy do warsztatu samochodowego to miałem do wymiany uszczelke pod głowicy i jak sćiągłęm i patrze na 5gar bo to był 2.4TD to miał odpite właśnie na 5garze zawory i jeszcze przed wymianą uszczelki głowica byłą odana do planowania o 2mm i teraz jestem ciekaw czy ten VW jeszcze chodzi ?

A ja jestem ciekaw czy Ty jeszcze chodzisz do szkoły czy juz Cię wylali, a mechanik z litości Cię przyjął abyś coś w życiu osiągnął





grzesiex - Pon 08 Paź, 2007 21:38
" />Vakumpompa w silnikach czterocylindrowych (ten temat jest o 1.9D) jest raczej mało awaryjna i sprawia użytkownikom znacznie mniej kłopotów niż konstrukcja będąca wyposażeniem pięciocylindrowych diesli - wygląda tak:



Foto znalezione tu: http://www.t4-wiki.de/wiki/Vakuumpumpe



garden92 - Wto 09 Paź, 2007 07:35
" />Jutro będziemy sie z tym bawić a jest jedna sprawa ile taki vw t4 1.9D powinien palić na 100km? bo nasz pali 6litrów na 100km i tata mówi że bardzo dobrze że tak powinien palić VW i sie jeżdzi tak 120km/h max pali własnie 6ropy ale nie rzadnego opału i właśnie ile taki vw pujdzie bo tata mówi że on pujdzie max 150km/h bo to bez turba ale jeszcze go nietestował na pełnym gazie bo niechciał nadwyręrzyć silnika
Pisz starannie albo wszystkie Twoje posty będą usuwane.



bacik - Wto 09 Paź, 2007 07:42
" />wydaje mi sie, ze pali ok, 150 raczej nie pojdzie, chyba ze macie pompe jakas zmieniana, z tego co syszalem dla 1.9D najlepsza predkosc to 100km/h, przy wyzszych silnik lubi sie "pocic" tzn wystepuja jakies wycieki oleju.



Tomek - Wto 09 Paź, 2007 09:16
" />
">vw t4 1.9D powinien palić na 100km?

Mój przy 508 tys przebiegu pali 7-7,5 l/100KM w cyklu mieszanym.


">właśnie ile taki vw pujdzie bo tata mówi że on pujdzie max 150km/h

Z mojego wycisnołem 140 Km/H z wielkim bólem Miałem bardzo długą prostą a pod koniec górkę To nie auto do wyścigów. Swoim podróżuje z prędościami rzędu 100-110 Km/H Wątpie abyś go rozpędził do prędkości 150 Km/H bo tyle to nie każdy 2.4 pójdzie. Wszystko zależy od przełożeń w skrzyni i od pompy.


">pełnym gazie bo niechciał nadwyręrzyć silnika

Dla tego silnika jazda powyżej 120 Km/H to męczarnia



realdoom - Śro 10 Paź, 2007 07:38
" />temat byl juz wałkowany - szukaj.
140 pojdzie nie wiecej [zaleznie od przełozenia] - koniec obrotów silnika.
na pusto 5 litrow przy 90km/h, w trybie mieszanym za jakims za najciezszym obciazeniem 7-8litrow. Max 13ltrów pali - laweta + 1 tona na pace

ja jezdze caly czas zwykle 90km/h [przy zwyczajenie], do 105 sie jezdzi ok, powyzej silnik robi sie juz słabszy i jest wrazliwy na pagórki i rozne opory wiec sie jezdzi nie wygodnie bo trzeba go żyłowac

2,4d nie musi byc szybszy od 1,9d a nawet wolniejszy bo jest ciut mniej obrotowy, wszystko zalezy od przelozen, w t4 nigdy nie brakuje w zdrowym silniku mocy tylko przelozenia [brak obrotow silnika]



mietekgpz - Czw 18 Paź, 2007 19:26
" />Podłącze sie do tematu. Ja mam podobny problem. Otóz silnik chodzi dużo głosniej niż inne (1,9D). Strasznie głośno klepie. Nie jest to wydech... Zastanawiam się czy nie jest to czasami ta cała vacum pompa... Serwo będe zmieniał na dniach (syczy przy pedale hamulca).. Pomoże ktos??

pozdrawiam



dreg35 - Czw 18 Paź, 2007 20:26
" />
">Podłącze sie do tematu. Ja mam podobny problem. Otóz silnik chodzi dużo głosniej niż inne (1,9D). Strasznie głośno klepie. Nie jest to wydech... Zastanawiam się czy nie jest to czasami ta cała vacum pompa... Serwo będe zmieniał na dniach (syczy przy pedale hamulca).. Pomoże ktos??

pozdrawiam


w 1,9 niestety popy nie halasowały miały inna budowę liski z tworzywy obracające się po spirali... masz prawdopodobnie za wczesny kąt wtrysku i wtedy silnik jest głosniejszy... ewntualnie szklanki do wymiany



mietekgpz - Czw 18 Paź, 2007 20:47
" />Jak sprawdze i ustawie kąt wtrysku?? Szklanki mam gdzieś w warsztacie od passata B3 1,8 Benz. Bedą pasowały??

Dzieki i pozdrawiam



bacik - Czw 18 Paź, 2007 21:23
" />sprawdź cały rozrząd, możesz go ustawić na 0, ale nie gwarantuje ze wtedy pompa bedzie dobrze (u mnie jest odchył całkiem spory od 0, cos około 7 stopni - wg przyrzadu do pomiaru), aby ustawić go na 0 kręcisz silnikiem (ja mam do tego klucz, którym przykręca się śrubę, która dociska koła pasowe) do momętu aż oczko w zębatce od pompy trafi na otwor w za zebatką, blokujesz jakąś śrubą, odkręcasz pokrywe klawiatury i wtedy wałek rozrządu powinien być równolegle do krawędzi pokrywy klawiatury, i do tego na dole jest na bloku silnika taka zatyczka, która zasłania dostęp do wału, wyciagasz i pokręcajac delikatnie silnikiem powinienes znaleść znaczek na wale(konieczność drugiej szukającej, lub kręcocej osoby) jeśli tutaj masz na 0 to powinno być w miare ok, przy takim ustawienie podjedź do kogos kto się zajmuje pompami i żeby sprawdził Ci zapłon, koniecznie lampą, sprawdzi i ew. przestawi odpowiednio. W Słupsku polecam Pana Rysia, nazwiska nie pamietam, przy ulicy żelaznej (jedna z odnóg przemysłowej-bliżej kobylnicy niż miasta).

Jeżeli się w czymś pomyliłem to przepraszam, poprawcie chciałem dobrze



dreg35 - Pią 19 Paź, 2007 04:44
" />
">Jak sprawdze i ustawie kąt wtrysku?? Szklanki mam gdzieś w warsztacie od passata B3 1,8 Benz. Bedą pasowały??

Dzieki i pozdrawiam


nie ma potrzeby w tych silnikach stosowania lamy ale jeśli masz mozliwość nie zaszkodzi... wystarczy sprawdzić rozrząd i ustawić pompę na zegar... dla Twojego silnika to 0,9 z tolerancją 0,02
» sam naprawiam vw golf 3
»
vw palmowski olsztyn
»
problem z uruchomieniem vw-bora
»
vw bus forum
»
VW Passat Klub Polska