ďťż
JAKIE OPONY CAŁOROCZNE DO BUSA -CO POLECACIE ????



maja - Pią 05 Lut, 2010 22:51
" />Kontynuacja tematu





Żybis - Pią 05 Lut, 2010 23:09
" />Nie ma całorocznych jak już a że ktoś lata cały rok to inna sprawa, kiedyś były wielosezonowe ale to bzdura była , a teraz
zimowe
letnie
i nie starsze niż 8 lat




Sterciu - Pią 05 Lut, 2010 23:14
" />Ja tam wole miec dwa kmplety kół , zimowe i letnie , przynajmniej na dłuzej starczają .

Co do wielosezonowych to stanowczo odradzam Navigator I.



autoholik - Pią 05 Lut, 2010 23:16
" />Podzielam zdanieStercia, dwa komplety i to najlepiej na felgach co by nie kaleczyć tych opon





chemik211 - Pią 05 Lut, 2010 23:18
" />
">Nie ma całorocznych jak już a że ktoś lata cały rok to inna sprawa, kiedyś były wielosezonowe ale to bzdura była , a teraz
zimowe
letnie
i nie starsze niż 8 lat


Dalej są wielosezonowe, i według producentów to max 10lat



autoholik - Pią 05 Lut, 2010 23:21
" />Wielosezonowe oznaczenie m+s jesli się nie myle jesli się myle prosze o poprawienie



chemik211 - Pią 05 Lut, 2010 23:27
" />m+s to nie jest oznaczenie błotno śniegowe



autoholik - Pią 05 Lut, 2010 23:31
" />A jakie jest oznaczenie wielosezonówek hm



chemik211 - Pią 05 Lut, 2010 23:36
" />http://www.salon-opon.com/Wszystkie-zag ... _s619.html



autoholik - Pią 05 Lut, 2010 23:37
" />Po czym poznać oponę całoroczną? Na jednym z jej boków, zaraz za informacją o rozmiarze, wytłoczone jest oznaczenie M+S (w informacjach prasowych lub Internetowych czasem opisywane jako M&S). Przed chwilom znalezione w necie na stronce :http://goodcontents.net/motoryzacja/opony-caloroczne ja już zgłupiałem lekko



chemik211 - Pią 05 Lut, 2010 23:39
" />M+S Oznaczenie opony błotno-śnieżnej spotykane w oponach zimowych i 4x4



autoholik - Pią 05 Lut, 2010 23:43
" />Jedni piszą tak a inni inaczej ja wszystko rozumiem ale kto ma wobec tego racje ja nie żebym sie chciał kłócic z tobomchemiku211, poprostu chciałbym wiedziec poprawną wersje rozumiesz chyba co



chemik211 - Pią 05 Lut, 2010 23:52
" />
">Jedni piszom tak a inni inaczej ja wszystko rozumiem ale kto ma wobec tego racje ja nie żebym sie chciał kłócic z tobomchemiku211, poprostu chciałbym wiedziec poprawnom wersje rozumiesz chyba co

Wiem o co chodzi, nie biorę tego jako kłótnię, powiem tak że zawsze myślałem że m+s to zimowe,bo nawet taki bieżnik dziwny mają, jak widziałem np.dębica navigator to nie kojarzę napisu m+s ale mogę się mylić



autoholik - Pią 05 Lut, 2010 23:57
" />Mi zawsze powtarzano że m+s to wielosezon no i w pracy mam takie podparcie ale również ręki sobie nie dam uciąć a co od wersjii to może innych forumowiczów zapytrać co o tym sondzą



Żybis - Sob 06 Lut, 2010 00:11
" />M+S to są śnieżno-błotne czyli zimowe
letnie nie mają oznaczeń letnie i tym sie różnią

ale

w suvach oznaczenie M+S nie oznacza śnieżno-błotne ( tylko w suvach) a teraz nie pamiętam co oznaczają ale spróbuję poszukać

A wielosezonowe to ściema przecierz , chwyt marketingowy dla takiego klienta co nie ma pojęcia o co chodzi i się mu ciemnote wciska , no sami powiedcie , jak wiecie co nie co o oponach to sami powiedzcie , tylko szczerze



chemik211 - Sob 06 Lut, 2010 00:15
" />Co do nowych wielosezonowych to powiem tak że przy słabej zimie czyli żeby śniegu nie było tyle co teraz to się nadają, a co do lata to się nadają tylko ich parametry są gorsze niz letniej, ogólnie to jest taka mieszanka



Żybis - Sob 06 Lut, 2010 00:21
" />Tu po części wyjaśnione ale szukam dalej http://www.opony.autko.pl/x_C_X__P_SAS__P2_5810.html



autoholik - Sob 06 Lut, 2010 00:22
" />No tak z koro jest coś do wszystkiego to jest w sumie do niczego takie jest moje zdanie



Żybis - Sob 06 Lut, 2010 00:23
" />Jeszcze tak piszą :

ADAC ostrzega przed symbolem M+S w przypadku opon do samochodów typu SUV. Nie musi on wcale gwarantować, że opona nadaje się do jazdy w zimie, ponieważ symbolem M+S oznacza się ogumienie terenowe, a nawet typowe opony letnie. W praktyce na mokrej lub pokrytej śniegiem jezdni ogumienie takie zawodzi.



chemik211 - Sob 06 Lut, 2010 00:25
" />Co artykuł to co innego piszą więc już nie wiem o co chodzi



autoholik - Sob 06 Lut, 2010 00:30
" />Czyli reasumując nie zależy to od napisu m+s tylko od rodzaju bieżnika jaki jest na danej oponie tak więc stwierdzenie opony wielosezonowej można zastosowac ale tylko dla danego egzemplarza czy zgodzicie się z takim podsumowaniem



Żybis - Sob 06 Lut, 2010 00:30
" />http://www.oponeo.pl/narzedzia/m/119/oz ... opon.htmlx tu wszystko

no co , pisze redaktor a nie specjalista więc kręci każdy jak chce a my tu mamy mętlik, inaczej

zimowe na zimę to mamy pewność że czy mokro czy śniegu po pachy to wjedziemy i damy radę

a

na wiosna-lato -jesień

letnie i po sprawie

choć mamy busy to ja latam na wzmocnionych ale od osobówki i teraz na zimówkach , inaczej sobie nie wyobrażam ale fakt faktem że mój ważu 2300kg i idzie jak zły po sniegu i błocie a jak osobowym jade to go nosi jak chce , więc masa robi swoje

no a tiry przecież zimówek nie mają , ale masę mają



chemik211 - Sob 06 Lut, 2010 00:34
" />Zybis Tiry mają zimowe opony tylko dużo firm oszczędza, mogę z doświadczenia powiedzieć że jak guma nowa to w zimie sobie jakoś radzi zwykła opona,



autoholik - Sob 06 Lut, 2010 00:36
" />Jedno jest pewne napewno letnie to letnie a zimowe to zimowe i tyle



Żybis - Sob 06 Lut, 2010 00:36
" />
">opony wielosezonowejto jest coś pomiędzy - taka sobie na lato i taka sobie na zimę - generalnie szajs

zimowa opona charakteryzuje się bardzo skomplikowaną konstrukcją bieżnika a tym samym ogromną ilością nacięć "lamelek" co pwoduje że "drapie" opona czym się tylko da no i oczywiście odpowiednim składem mieszanki z jakiej jest zrobiona czyli w ujemnych temperaturach jest nadal elastyczna (od +8 w dół ) gdzie letnia opona ma jak najmniej nacięć żeby w lecie jak największą powierzchnią przylegała do asfaltu (oczywiście w cywilu ) a nap w formule 1 są "sliki"-gładkie

i

zimowa w lecie robi się za miękka i błyskawicznie się wyciera i nie trzyma się asfaltu

no tak to jest

Uf

[ Dodano: Sob 06 Lut, 2010 01:38 ]

">Tiry mają zimowe opony tylko dużo firm oszczędza, mogę z doświadczenia powiedzieć że jak guma nowa to w zimie sobie jakoś radzi zwykła opona,No w tirach nie miałem do czynienia ale jeszcze nie widziałem , nie moja branża ale powinny mieć choć u nas tego nie widać



autoholik - Sob 06 Lut, 2010 00:40
" />Stawiam piwko dla#Żybisa za dociekliwość w temacie



chemik211 - Sob 06 Lut, 2010 00:44
" />http://infobus.pl/text.php?from=tag&id=7905
http://www.sisou.com.pl/index.php?act=e ... edia&id=26



Żybis - Sob 06 Lut, 2010 00:45
" />
">Stawiam piwko dla#Żybisa za dociekliwość w temaciedzięki ale jeszcze tago nie znalazłem co chciałem bo było pięknie wyłożone , może trafię choć zaczynam wątpić ,

generalnie opony to szeroki temat jak by się wydawało , tak jak wymiana żarówki ale , w tych nowych to wojna z żarówkami ,

napisze jeszcze że od 10 lat kupuję zawsze nowe i po kłopotach na 3-5 lat święty spokój tyle tylko że jedne lepiej się zachowują a inne gorzej ale zawsze mówię że cena robi swoje i jak dla mnie to michelin jest na topie co by nie było

[ Dodano: Sob 06 Lut, 2010 01:48 ]
W ciężarowych to ceny opon w tysiące idą

a mam znajomego który mi opowiadał o michelinach i jak dobrze pamiętam to taką z tira można 2 razy nacinać i raz bieżnikować czy jakoś tak i jeszcze jest w stanie sie sprawdzać



chemik211 - Sob 06 Lut, 2010 00:49
" />Michelina wogulę ja np. nie polecę nikomu, ufam w good year F1 i Bridgestone tylko modelu nie pamiętam do osobówek, a do ciężarowych dobrze się spisują Bridgestone, co do opinii o oponach każdy ma swoje zdanie ,



autoholik - Sob 06 Lut, 2010 00:49
" />Temat rzeka jest nie ma co



chemik211 - Sob 06 Lut, 2010 00:53
" />Zybis Każdą można nacinać w ciężarówce tylko należy pamiętać że na osi skrętnej tego nie wolno robić, czyli na napędowej osi wleczonej osi i na osiach w naczepie można nacinać ,micheliny fajnie się nacina to jest prawda bo maja fajny kształt kostki tylko należy pamiętać że co drugą kostkę ją się nacina i nacina się tylko 1 raz,2 razy to już druty, a co do bieżnikowania, to tak da się bieżnikować ,a ile razy to nie wiem,artykuł był kiedyś ale tam coś pisali o 3-krotnym bieżnikowaniu



Żybis - Sob 06 Lut, 2010 00:57
" />chemik211 no tu wiesz dużo ja niewiele jeśli chodzi o ciężki sprzęt , ja mam żabkę i staram się dbać o jej obuwie choć koszta są duże ale , wygląda



chemik211 - Sob 06 Lut, 2010 01:00
" />Jak się było głównym mechanikiem a zarazem jednym mechanikiem w firmie transportowej kumpla ponad 20zestawów to troszku tego się ponacinało,



bawariusz - Sob 06 Lut, 2010 05:57
" />Dwa lata temu kupiłem do mojego busa opony całosezonowe i jak w zeszłą zimę
jeździło się dobrze, to w śniegach tej zimy kataklizm.
Na przyszły sezon kupuję zimówki, potwierdza się powiedzenie:
CO JEST DO WSZYSTKIEGO, TO JEST DO NICZEGO



wilu - Sob 06 Lut, 2010 09:51
" />Polecam cargo vector ze zmniejszonym powietrzem żadna zaspa mu się nie oprze



4transporter - Sob 06 Lut, 2010 10:03
" />dla mnie obojętny jest typ protektora na zimę .opona zimowa powinna mieć na boku symbol "śnieżki" jak na zdjęciu. http://www.oponeo.pl/img/temp/ms_8PS-0.jpg
są też inne znaczki "padający deszcz" ...



andrewa1 - Sob 06 Lut, 2010 15:52
" />Żybis,

wyprowadze kolege z blędu sa opony caloroczne czyli uniwersalne

produkowane przez kilka firm

jezeli to nie wystarczy podepre sie fotami i linkiem jak wolisz

[ Dodano: Sob 06 Lut, 2010 16:54 ]
4transporter,

protektor to wazna sprawa i uwiez naprawde ma znaczenie

sam miałem przyjemnosc przetestowac kilka rodzajow



Żybis - Sob 06 Lut, 2010 16:01
" />
">sa opony caloroczne czyli uniwersalneok ale nie zachowują się tak jak zimowe czy letnie i tego mi nie powiesz
">Dwa lata temu kupiłem do mojego busa opony całosezonowe i jak w zeszłą zimę
jeździło się dobrze, to w śniegach tej zimy kataklizm.
Na przyszły sezon kupuję zimówki, potwierdza się powiedzenie:
CO JEST DO WSZYSTKIEGO, TO JEST DO NICZEGO
kolega przetestował i chyba nie kłamie ,

jak ktoś chce to niech kupuje i jak będzie zadowolony to super

wg mnie opona oponie nie równa i nie będę rostrząsał o jakości miszelina a jakiejś hińskiej bo po co .



peters - Sob 06 Lut, 2010 20:20
" />
">Ja tam wole miec dwa kmplety kół , zimowe i letnie , przynajmniej na dłuzej starczają
Dokladnie.A ci co mowia ze cos jest do wszystkiego to jest do niczego.Czyli przyslowiowo i brzydko do



chemik211 - Sob 06 Lut, 2010 20:22
" />Czasem jest tak że ktoś spokojnie i mało jeździ i takie niby uniwersalne mu wystarczą ,ale jak ktoś dużo jeździ to dwa kpl,muszą byc



peters - Sob 06 Lut, 2010 20:25
" />
">wg mnie opona oponie nie równa i nie będę rostrząsał o jakości Michelina a jakiejś chińskiej bo po co

Zgadza sie .A za chwile ktos sie wypowie ze ma opony letnie i smiga w zime.Niech kazdy robi jak uwaza byle bezpiecznie nie narazajac drugich na utrate zdrowia lub mienia.
Ja uwazam ze najlepiej by bylo aby kazdy obywatel naszego kraju mial komplet opon letnich i zimowych.Jednak wiadomo ze nie wszyscy sa mlodzi ,piekni i bogaci.



Żybis - Sob 06 Lut, 2010 21:01
" />Dobra , jak lata wokół chaty to opony wielosezonoewe OK ale niech poleci w góry na narty albo nad morze i tu się wszystko wyda,

generalnie jesteśmy społeczeństwem że byśmy z gówn. bat ulepili żeby było taniej ale jak kto woli , ja na tym nie oszczędzam i już a że ktoś mi tam moi że wielosezonówki to super to dla mnie nie kierowca ( z szacunkiem dla kolegów niektórych ) no jak już pisane było

co jest do wszystkiego to do niczego i tak sądzę



Sterciu - Sob 06 Lut, 2010 21:48
" />wprowadzają takie głupie przeisy , narzucają nam stosować sie do rzeczy których wielu nie chce sie stosowac ,a aby obowiązek wprowadzic opon zimowych w okresie zimowym jeszcze na to nie wpadli ,ale spokojnie , inne państwa wprowadzają takie obowiązki takze i u nas wprowadzą wczesniej czy pózniej

Ja tam jezdze w okresie wiosenno-letnio-cześciowo jesiennym na opona letnich , a w okresie zimowo i czesciowo jesiennym jezdze na zimowych i nikt mnie do innych opon nie przekona ,a o całorocznych mam o nich swoje zdanie i juz. Jezdzilem na takich kiedys i sie jedziło , ale jazda to była gówniana zwłaszcza jak snieg spadl...



andrewa1 - Sob 06 Lut, 2010 22:39
" />panowie poto ktoś wymyślił rozgraniczenia opon aby bylo bezpiecznie

na zimowkach mieszanka gumy jest mieksza i oczywiscie stosowane są innego typu
bieżniki letnie są trwardsze i bieznik przystosowany do innych warunków

co do uniwersalnych jeszcze nie tak dawno do aut dostawczych nie bylo takiego
rozgraniczenia i jakos sie jezdzilo
wraz z postepem technologi i badań zaczeto wprowadzać rozgraniczenia i do tych modeli aut

jeszcze 5 lat temu nie bylo mowy o tym aby dostac zimowke 14 /195/70/c i 15 /175/70/c

a takie rozmiary stosowane były powszechnie w kaczkach ,truckach -polonez żukach nysach czy lublinach

czyz nie pamiętacie byly tylko uniwersalne

no cóż wtedy tez inne predkosci pojazdy rozwijaly

na marginesie dodam ze zimówki w warunkach letnich sprawdzają sie dużo lepiej niz opony letnie jednak stopień zuzywania jest proporcjonalny do temperatury

inaczej mowiac bieznik ginie w oczach to tak z mojego doświadczenia



peter7801 - Sob 06 Lut, 2010 22:42
" />
">M+S to są śnieżno-błotne czyli zimowe
czyli Michelin Agilis 51 to jakie?



andrewa1 - Sob 06 Lut, 2010 22:44
" />Sterciu,

co do przepisów napewno u nas wprowadzą tylko to jeszcze potrwa

pomyśl co by sie stalo jak by np. od nowego roku taki przepis wszedł?

no gospodarka , prywatny transport normalnie lezy na lopatkach a i podejzewam ze ceny za km poszybowaly by w góre



fast - Sob 06 Lut, 2010 23:23
" />
">M+S to są śnieżno-błotne czyli zimowe
czyli Michelin Agilis 51 to jakie?
No letnie, na pewno nie uniwersalne, ani nie zimowe, a ciekawe, że mają oznaczenie M+S, też się nad tym zastanawiałem



peter7801 - Sob 06 Lut, 2010 23:28
" />
">No letnie, na pewno nie uniwersalne, ani nie zimowe, a ciekawe, że mają oznaczenie M+S, też się nad tym zastanawiałem
dlatego rzuciłem to hasło, wiem, że to letnie gumy ale M+S robi małą zmyłę



4transporter - Nie 07 Lut, 2010 09:34
" />http://www.opony.com.pl/encyklopedia/42 ... dzaje.html



chemik211 - Nie 07 Lut, 2010 09:45
" />http://www.opony.com.pl/tag/Michelin,AG ... 20SNOW-ICE



Żybis - Nie 07 Lut, 2010 12:43
" />Ale tu http://www.opony.com/opony/46058_michelin_agilis51.html

[ Dodano: Nie 07 Lut, 2010 13:45 ]

">dlatego rzuciłem to hasło, wiem, że to letnie gumy ale M+S robi małą zmyłę bo jak już pisałem może to są opony przeznaczone do SUV-uw to wtedy mają takie oznaczenie ale nie są typowo zimowymi tylko dla tej rzeszy aut typowo



chemik211 - Nie 07 Lut, 2010 12:50
" />Michelin Agilis 51 są dwa rodzaje letnie i zimowe



Żybis - Nie 07 Lut, 2010 12:53
" />
">Michelin Agilis 51 są dwa rodzaje letnie i zimowe

Michelin Agilis 51-letnie

Michelin Agilis 51 SNOW ICE - zimowe



chemik211 - Nie 07 Lut, 2010 12:58
" />
">Michelin Agilis 51 są dwa rodzaje letnie i zimowe

Michelin Agilis 51-letnie

Michelin Agilis 51 SNOW ICE - zimowe

Dokładnie, nie chciało mi się juz pisac



fast - Nie 07 Lut, 2010 14:05
" />
">Michelin Agilis 51 są dwa rodzaje letnie i zimowe

Michelin Agilis 51-letnie

Michelin Agilis 51 SNOW ICE - zimowe
Zgadza się, tylko, że na letniej jest oznaczenie M+S i o tym rozmawialiśmy



peter7801 - Nie 07 Lut, 2010 14:08
" />
">Zgadza się, tylko, że na letniej jest oznaczenie M+S i o tym rozmawialiśmy
dokładnie tak



maja - Nie 07 Lut, 2010 17:32
" />Mam dodatkowe koła razem z oponami zimowymi. W Rover-ze założone są całoroczne i są do bani. Rzuca jak szmatą po drodze. W obu busach z przodu jest zima a z tyłu lato i jest dobrze. Faktem jest,że jakby była zima i w tylnych było by lepiej ,ale nie ma drobnych na taki wypas.

Mam dodatkowe koła razem z oponami zimowymi. W Rover-ze założone są całoroczne i są do bani. Rzuca jak szmatą po drodze. W obu busach z przodu jest zima a z tyłu lato i jest dobrze. Faktem jest,że jakby była zima i w tylnych było by lepiej ,ale nie ma drobnych na taki wypas.
Nauczyliśmy się z ojcem przez kilka lat śmigać na letnich przez cały rok, więc teraz jest aż za dobrze



Sterciu - Nie 07 Lut, 2010 17:54
" />maja, kiedys sie jezdziło albo na całorocznych albo na letnich przez cały rok i tez było dobrze . Więc wydaje mi sie ze wielu z nas (zwłaszcza tych pamiętających czasy jak zimówki to było coś abstrakcyjnego u nas) potrafiłoby sobie spojojnie poradzić na letnich oponach w zimie jezdzic , lecz swierzy kierowca ktory dopiero co zrobi prawko i nigdy w zimie nie jezdził na letnich i po jakimś czasie nawet jakby mu przyszlo jezdzić na takich oponach w zimie to by mogło to sie zle dla niego skończyc .

Jak ja widze kierowcow w miescie po tych opadach sniegu co oni wyrabiają to az w pale sie nie miesci i to w wielu przypadach na zimówkach , nawet niektórym napęd 4x4 nie pomaga i latają po calej jezdni .



Żybis - Nie 07 Lut, 2010 18:31
" />
">potrafiłoby sobie spojojnie poradzić na letnich oponach w zimie jezdzic ,od momentu jak założyłem pierwszy raz zimowe to teraz sobie nie wyobrażam inaczej



peters - Czw 11 Lut, 2010 13:50
" />
">lecz swierzy kierowca ktory dopiero co zrobi prawko i nigdy w zimie nie jezdził na letnich i po jakimś czasie nawet jakby mu przyszlo jezdzić na takich oponach w zimie to by mogło to sie zle dla niego skończyc
Ktos sie orientuje czy Ciezarowki typu Tir maja pozakladane opony zimowe Z tego co wiem w Pl nie ma chyba obowiazku aby je zakladali.



Żybis - Czw 11 Lut, 2010 16:55
" />
">Z tego co wiem w Pl nie ma chyba obowiazku aby je zakladali.nawet w osobowych nie ma



LTfan - Wto 30 Mar, 2010 23:02
" />coś do wszystkiego jest w gruncie rzeczy do niczego , Lato - letnie , zima -zimowe.
Zresztą najważniejsze jest aby powietrze w oponie było właściwe tak więc opona może być zimowa ale pamiętajmy o nabiciu jej letnim powietrzem



Żybis - Śro 31 Mar, 2010 06:29
" />
">coś do wszystkiego jest w gruncie rzeczy do niczego , Lato - letnie , zima -zimowe.
Zresztą najważniejsze jest aby powietrze w oponie było właściwe tak więc opona może być zimowa ale pamiętajmy o nabiciu jej letnim powietrzem


Gazem- gazem




Jarecki - Nie 04 Kwi, 2010 19:12
" />Mam wielosezonówki TOYO VARIO V2 i są niezłe (tylko trochę głośne). Oznaczenie jest M+S ale oprócz tego są oznaczenia w trójkątach: słońce, deszcz, śnieżynka. Opony posiadają liczne "lamelki" tak jak typowe zimówki. Wg testów niemieckiego TUV słabiej spisują się na mokrej nawierzchni, dobrze (a nawet bardzo dobrze) w warunkach zimowych, średnio w warunkach letnich. Ja traktuję je jako zimówki - są lepsze od gorszej klasy zimówek, ale latem ścierają się w zastraszającym tempie i dlatego latem używam typowo letnich opon, a TOYO pomimo, że są "wielosezonem", traktuję jako zimówki. Ale jeżeli ktoś szuka i chce używać jednego kompletu opon wielosezonowych - to polecam TOYO VARIO V2 - są godne polecenia.
» sam naprawiam vw golf 3
»
vw palmowski olsztyn
»
problem z uruchomieniem vw-bora
»
vw bus forum
»
VW Passat Klub Polska