ďťż
Elektryczna pompka wodna



12groszy - Sob 03 Cze, 2006 21:44
" />Elektryczna pompka w układzie chłodzenia pełni ważna rolę - zapobiega spiętrzeniu się ciepła w najgorętszym miejscu (w głowicy) - co może ocalić głowicę przed pęknięciem a na pewno przedłuży jej życie) po zatrzymaniu silnika (czyli po zatrzymaniu obiegu płynu w układzie). Pompka zasysa płyn od chlodnicy (gdzie jest relatywnie chłodny - ale palców nie radzę wkładać nawet tam...) i przetłacza go przez gorącą głowicę.
Włączyć się ona może tylko przy wyłączonym zapłonie, po przekroczeniu określonej temperatury. Temperaturę określa rodzaj czujnika (numer 34 na rysunku).
Czujniki są różne: na temperaturę 105/112 stopni, 106/102 stopni, 100/96 stopni.
Czujnik jest czterostykowy - miedzy dwoma stykami (2-3) jest termistor steruje wskaźnikiem temperatury (na desce rozdzielczej), pozostałe dwa styki (1-4) zamykają się po przekroczeniu określonej temperatury (zależnej właśnie od rodzaju czujnika) i przez przekaźnik (u mnie ma on numer 38, w tablicy pod lewym schowkiem) zamykają obwód pompki - co powoduje jej uruchomienie (tylko przy wyłączonym zapłonie - tego pilnuje przekaźnik - jest rozwierny, dlatego po włączeniu zapłonu odcina zasilanie od obwodu pompki).





Na poniższym rysunku pompka jest oznaczona numerem 23.


układ chłodzenia T4 2,4D


"łopatki" pompy


"łopatki" pompy - widać centralny otwór na ośkę


dekiel pompy z zewnątrz - wlot i wylot


dekiel pompy z zewnątrz - wlot i wylot


dekiel pompy od środka - wlot i wylot


w tej "misce" - na ośce - obraca się element, który na początku nazwałem "łopatki" pompy"
"miska" stanowi tu izolację "części mokrej" od silniczka elektrycznego obracającego cały ten majdan


"miska" z dupnej strony


pompa bez dekla, "łopatek" i "miski"


jak wyżej, inne ujęcie


jak wyżej; tu wkłada się "miskę"


albo tu inne ujęcie


skręcono, podłączono pod napięcie (bez przesady, 12V wystarczy) i ...

nie dał rady ruszyć
podłozyłem za dużo podkładek (dwie na ośkę na dno "miski" i dwie na ośkę po włożeniu "łopatek"; ostatecznie wystarczyło po jednej tu i tam.)
Po zalaniu płynem pracuje trochę ciszej niż na sucho





kenti1 - Wto 27 Cze, 2006 16:17
" />witaj 12 groszy. potrzebuje pilnie schemat układu chłodzenia który tutaj zamieściłeś ale z opisem ,jesli masz to pomóż bo mam problem ze wskazaniami temperatury na desce rozdzielczej.



12groszy - Pią 30 Cze, 2006 08:17
" />Rysunek, który zamieściłem wcześniej oraz poniższy opis pochodzą z serwisu http://www.vagcat.com, który polecam wszystkim, którzy czasem coś dłubią w aucie (wymagana jest rejestracja). Są tam rysunki do Audi, VW, Skody i Seata.

Teraz opis

water hoses and pipes / 2.4/2.5ltr. / 5 cylinder:
/ AAF,ACU
/ diesel eng.:
/ AAB

1 water hose
(radiator > water pump)
F >> 70-N-002 000*

1 water hose
(radiator > water pump)
F 70-N-002 001>>*

2 water hose
(oil cooler > water pipe)

2 water hose / automatic
(at fluid cooler > water pipe)

2 water hose / automatic
(gearbox oil cooler > oil cooler)

3 water hose
(reservoir > adapter)

4 water hose
(adapter > cylinder head) F >> 70-P-020 000*

(4) water hose
(adapter > cylinder head) F 70-P-020 001>>*

- retainer, swivelling / 14/25

5 breather hose
(adapter > radiator)

6 holder - hose
F >> 70-N-002 000*

(6)holder - hose
F 70-N-002 001>>*

(8) water pipe
F >> 70-R-105 720
also use: / 701 971 848 C

(8) water pipe
F 70-R-105 721>>

(8) water pipe
for models with supplementary heater

F >> 70-R-105 720
also use: / 701 971 848 C

(8) water pipe
for models with supplementary heater

F 70-R-105 721>>

(8)water pipe
also use: / 701 971 848 C
F >> 70-R-105 720 / automatic

(8) water pipe
F 70-R-105 721>> / automatic

(8) water pipe
for models with supplementary heater

also use: / 701 971 848 C
F >> 70-R-105 720 / automatic

(8) water pipe
for models with supplementary heater

F 70-R-105 721>> / automatic

- clip

9 hexagonal head bolt / M8X12

10 seal / A8X14
12 water hose
(water pump > water pipe)

13 water hose
(heater valve > water pipe)

(13) water hose / AAB
(solenoid valve > water pipe)
for models with supplementary heater

(13)water hose / AAF,ACU
(solenoid valve > water pipe)
for models with supplementary heater

14 water hose
(flange > heat exchanger)

(14) water hose
(flange > t-piece)
for vehicles with 2nd heat exchanger

(14) water hose
(flange > check valve > additional water pump)

for models with supplementary heater F >> 70-N-002 000*

(14) water hose
(flange > check valve > additional water pump)

for models with supplementary heater F >> 70-N-002 000*

(15) water hose
(flange > addit. water pump)

17water hose
(oil cooler > cylinder block)

18 water hose
(flange > radiator > additional water pump)
F >> 70-N-002 000*

(18) water hose
(flange > radiator > additional water pump)

F 70-N-002 001>>*

(18) water hose / AAB
(flange > radiator > additional water pump)
for models with towing facility

18A water hose / AAF,ACU
for vehicles with air condit.

18B water hose / AAF,ACU
for vehicles with air condit.

18A water hose / AAB
for vehicles with air condit. / automatic:
/ AAF,ACU

18B water hose / AAB
for vehicles with air condit. / automatic:
/ AAF,ACU

19 water hose
(expansion chamber > water pipe)

20 junction

22 rubber mounting
F >> 70-R-105 720

(22) rubber mount.with locat.divice F 70-R-105 721>>

23 additional water pump
F >> 70-R-105 720
use if required: / 443 906 232

(23) additional water pump
F 70-R-105 721>>

- flat contact housing / 2 pin

26 clamp / 14,8X6X1

27 spring-type clip / 13

28 spring-type clip / 19

29 spring-type clip / 23

30 spring-type clip / 27

31 spring-type clip / 32

32 spring-type clip / 40

33 spring-type clip / 47

- pipe clip / B20X28GI / AAB

- hexagonal head bolt / M6X15 / AAB

- washer / A6,4X12,5X1,6 / AAB

34 thermal switch / 105/112C 20MM
for switching off air conditioner / 106/102C /4 pin
for trailer towing / green /3 stages

(34) thermal switch / 105/112C 20MM / "IL.":AAB
for switching off air conditioner / 100/96C /4 pin
for vehicle use in warm climates / 3 stages

35 round seal / 19,6X3,6

36 connecting piece for vehicles with air condit.

37 retaining spring for vehicles with air condit.

38 spring-type clip / 47
for vehicles with air condit.

39 retainer for vehicles with air condit.
F 70-N-130 746>> / AAF,ACU



Krystian - Pon 29 Paź, 2007 20:12
" />Witam. Mój problem polega na tym, że pompka o której mowa jest w tym poście chodzi 24/dobe. Z postu 12 groszy wnioskuje, że przyczyną może być czujnik temperatury który ma cały czas swarte styki 1 - 4. Trudno mi stwiedzić czy pompka ta chodzi po przekręceniu zapłonu (wtedy wina była by po stronie przekaźnika i czujnika). Mam pytanie odnośnie miejsca w którym znajduje się czujnik. Rysunek niezbyt dokładnie to przedstawia - znajduje się pod chłodnicą . Z tego co dobrze pamiętam podobny czujnik 4- stykowy jest z boku chłodnicy.

Edit:

Już znalazłem a oczywiście ten czujnik z boku chłodnicy jest na 3 styki





glanu - Nie 04 Lis, 2007 17:06
" />12groszy, switny opis a masz moze jakis sposob na diagnostyke tej pompki taka powiedzmy , bez wypinania jej z ukladu jako ze naplukalem sie i zalalem juz wszystko nowym plynem seri g
zastanawia mnie to juz od dawna czy to dziala w moim aucie
powiem tak ze wpadlem na pomysl i mozna zlapac za weza czy cisnie plyn po zgaszeniu silnika ale skad wiedziec ze jest odp. temp ?? zeby wlaczyl calosc czujnik
wogole skad wiedziec ze wlasnie powinna zadzialac dodatkowa pompka ?? a np nie dziala
ps.dodam ze u mnie 1.9 td ten czujnik znaduje sie chyba w okolicy czujnika od wlaczania swiec zarowych i steruje pompka i wskaznikiem temp ( to tylko przypuszczenia)



Krystian - Nie 04 Lis, 2007 20:16
" />U mnie zakres załączenia czujnika wynosi 95 stopni i przy takiej temperaturze powinien zamknąć obwód przy wyłączonym silniku. Przyznam szczerze, że pompka tak brzęczała, że było ją słychać w kabinie. Czy działa - możesz sprawdzić na zimnym silniku bez wypinania jej z układu chłodzącego poprzez podanie jej na krótko napięcia 12V. Ewentualnie (niech ktoś mnie poprawi jeśli się myle) wypinasz kostke z czujnika i zwierasz dwa przewody odpowiednie dla styków 1 - 4 według rysunku 12groszy



oakley - Pon 05 Lis, 2007 08:23
" />Zastosowałem -może nieco karkołomne rozwiązanie w moim busie- a mianowicie w obwód pompki podłączyłem równolegle diodę LED z rezystorem. Po wyłączeniu silnika widzę czy jest podawane napięcie na pompkę czy nie.
Niestety nie mogę stwierdzić czy pompka się kręci ale zakładam , że jak jest napiecie to i pompka sie kreci. LED-a mam w kabinie przy zapalniczce.
Co jakiś czas trzeba by przyłożyć napięcie bezpośrednio i posłuchać czy pompka się obraca.Można to uznać za dodatkową czynność np. przy wymianie pasków rozrządu.



adek78 - Czw 22 Lis, 2007 16:26
" />Koledzy moglibyscie mi mniej wiecej opisac gdzei moze znajdowac sie czujnik ?? Mam T4 2,5 diesel Bede wdzieczny bo prawdopodobnie jest uszkodzony bo papka pracuje 24 godz



realdoom - Czw 22 Lis, 2007 17:15
" />ja mam identyczna pompkę i włacza sie na tylnąnagrzewnicę. A ta pompka jest w 2,4d bo jest to przerobka silnika 1,9d i niestety ten 5 gar czasem moze sie przypiec bo uklad wodny nie wystarcza



adek78 - Czw 22 Lis, 2007 17:53
" />Ale mozesz mi powiedzieć w ktorym miejscu jest czujnik tak mniej wiecej



peters - Sob 24 Lis, 2007 02:42
" />kolego ,jesli chodzi ci o ten czujnik 4- stykowy znajduje on sie w plastkowym laczniku tak to nazwe w silniku 2,4d,oprucz niego jest tam drugi czujnik 2 stykowy,od czego jest na ten czas nie wiem ale mam instukcje moge sprawdzic (albo ktos ci szybciej pomoze bo nie jestem teraz w domu)znajduje sie to wszystko blisko pompy vakum( pompy podcisnienia hamulcow)miesci sie to wszystko z przodu glowicy blizej lewej strony patrzac od przodu, mniej wiecej na lini wlewu oleju,tylko nizej,pozdrawiam...



mateusz - Sob 08 Gru, 2007 09:50
" />ja też mam tą pompkę ale jeszcze nigdy jej nie słyszałem a mam busa 3 lata jak ją na krótko zepnę to chodzi



bulik - Wto 29 Sty, 2008 22:40
" />witam
ostatnio sprawdzalem pompke wody malego obiegu. nie pracuje. ma ''+'' ale nie ma masy. podlaczona na krotko dziala. przewody zasilajace sa ok- moze przekaznik?
pozdrawiam



glanu - Śro 30 Sty, 2008 21:25
" />
">Zastosowałem -może nieco karkołomne rozwiązanie w moim busie- a mianowicie w obwód pompki podłączyłem równolegle diodę LED z rezystorem

to swietny pomysl i tak tez zrobie
pozostaje tylko pytanie czy ona pompuje wogole bo albo chodzi bardzo cicho albo .... miala zawal



12groszy - Pią 08 Lut, 2008 19:41
" />peters:

">oprucz niego jest tam drugi czujnik 2 stykowy,od czego jest na ten czas nie wiem ale mam instukcje moge sprawdzic (albo ktos ci szybciej pomoze bo nie jestem teraz w domu)znajduje sie to wszystko blisko pompy vakum( pompy podcisnienia hamulcow)miesci sie to wszystko z przodu glowicy blizej lewej strony patrzac od przodu, mniej wiecej na lini wlewu oleju,tylko nizej

Ten "czujnik 2-stykowy" to czujnik temperatury silnika - wraz z przekaźnikiem J52 (w centralce na pozycji 12, numerek na obudowie 102) odpowiada za uruchomienie (lub nie) grzania świec żarowych przed rozruchem silnika:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G27_%2 ... peratur%29

i schemat sterowania:


bulik:
spróbuj zmienić czujnik bo +12V pompa ma na stałe (bez zapłonu oczywiście) zaś masę dostaje przez styk czujnika, jak na schemacie:


Parę przydatnych linków z t4-wiki:

pompka elektryczna: (na schemacie - V51)
http://www.t4-wiki.de/wiki/V51

wyłącznik: (na schemacie - F95)
http://www.t4-wiki.de/wiki/F95



peters - Nie 10 Lut, 2008 15:59
" />dziekki koledzy troche to rozjasnilo zawila sytuacje,trzeba sie bedzie wziazc za to kturegos piekniego dnia,bo szkoda motoru jak by sie mialo cos niedobrego stac...........



glanu - Czw 21 Lut, 2008 22:25
" />help!!
u mnie jest tak ze pompka dziala niezaleznie czy wlaczony jest zaplon czy nie ?? czemu tak ?? moze dlatego ze mam 2 nagrzewnice wersja multivan , no i czujnik dzialal 3 dni i przestal temp pokazuje ale pompki nie wlacza , panowie jaki moze miec nr u mnie przekaznik i gdzie go szukac ??



bulik - Sob 01 Mar, 2008 11:46
" />koledzy
mam od niedawna problem z temperatura w swoim busiku. silnik nagrzewa sie ok. na desce rozdzielczej wskaznik pokazuje mi temp. dokladnie na polowie skali (nie mam pojecia czy to dobre wskazanie).kiedy bus dostanie manto lub stane w "ciezkim" korku wskaznik wskakuje na pierwsza kreske po polowce. czy to jest normalne? przy takiej pogodzie chyba diesel nie powinien tak sie grzac zeby wentylator sie wlaczyl.....
wczoraj wymienilem termostat i nadal jest tak samo... dzisiaj chce wymienic czujnik 4-ro stykowy. czy na rozgrzanym silniczku zaluzje wentylatora powinny byc otwarte? nie wiem co mam zrobic....
pozdrawiam

[ Dodano: Sob 01 Mar, 2008 12:47 ]
zapomnialbym- moze jest to przekaznik. niestety nie mam takiego z numerem 38....
moze miec jakies inne oznaczenie?



Tomek - Sob 01 Mar, 2008 11:55
" />
">diesel nie powinien tak sie grzac zeby wentylator sie wlaczyl
U mnie też się wentylatory włączają gdy auto pracuje na biegu jałowym dość długo. Poprostu gdy auto jedzie to ciepło jest zdecydowanie szybciej odprowadzane.

">dokladnie na polowie skali

U mnie wskaźnik temperatury płynu chłodzącego staje lekko przed połową.


">korku wskaznik wskakuje na pierwsza kreske po polowce

Zapala Ci się czerwona kontrolka od płynu chłodniczego?
Może masz za słaby naciąg paska klinowego.



bulik - Sob 01 Mar, 2008 12:04
" />z paskiem wszystko ok a kontrolka nigdy mi sie nie wlaczyla.....nawet w najgorsze upaly w korkach itp. mysliksz tomek zeby dac sobie spokuj i sie nie przejmowac? czy mam juz obsesje? nie chce przegrzac silnika...
dzieki



Tomek - Sob 01 Mar, 2008 12:09
" />
">a kontrolka nigdy mi sie nie wlaczyla.....nawet w najgorsze upaly w korkach itp

Ale świeci się gdy przekręcasz zapłon ?



bulik - Sob 01 Mar, 2008 12:09
" />owszem.....



Tomek - Sob 01 Mar, 2008 12:13
" />
">owszem.....

To według mnie nie masz się czym przejmować.
Poczekaj może jeszcze ktoś Ci coś doradzi.
Oglądałeś swoją chłodnicę ?
Być może jest tak brudna(przez owady i inne dziadostwo) ,że nie jest w stanie oddawać nagromadzonego ciepła i temperatrua nieznacznie rośnie



bulik - Sob 01 Mar, 2008 12:16
" />wszystko jest ok. masz racje- poczekam. nie bede wymienial czujnika tylko go sprawdze. kumpel tez ma 1x i wskazowka zatrzymuje mu sie kreske przed polowa czy jest upal czy mroz. nie drgnie nawet na sekunde czy zasuwa czy nie. podejrzewam ze ma troszke niedogrzany ale.... ja sie stresuje



Tomek - Sob 01 Mar, 2008 12:21
" />Mój ma inną przypadłośc. Mianowicie zimą po zatrzymaniu się silnik ma normalną temperaturę. Gdy chodzi na biegu jałowym bez jazdy to temperatrua spada gdzieś do 70 stopni i cały czas się utrzymuje. Wystarczy ,że ruszę i przejade z 3 kilometry znowu mam 90. Kiedyś ojciec próbował to zlikwidować, wymienił pare termostatów jeździł do ASO i nawet oni nie byli w stanie nic z tym zrobić. Dodam ,że dzieje się tak od zawsze gdy jest u nas. Gdy jest cieplej wtedy temperatrua ustawia sie na około 90 stopni i już nie drgnie. Mały problem więc się tym nie przejmuje



bulik - Sob 01 Mar, 2008 12:23
" />czyli w polowie skali na wskaznikach jest 90 stopni?

[ Dodano: Sob 01 Mar, 2008 13:25 ]
u mnie jest tak ja wskoczy.



Tomek - Sob 01 Mar, 2008 12:26
" />
">czyli w polowie skali na wskaznikach jest 90 stopni?

Ja mam tachograf więc jest troche inna skala.
Zacytuje Ci coś może to Cie uspokoi
" Przy dużym obciążeniu silnika i wysokich temperaturach zewnętrznych wskazówka może znacznie wychylić się w górę. Nie ma to znaczenia, dopóki nie miga lampka ostrzegawcza temperatury cieczy chłodzącej"

[ Dodano: Sob 01 Mar, 2008 13:28 ]

">u mnie jest tak ja wskoczy

Jeżeli temperatura utrzymuje się jak na tym zdjęciu to jest super. Według instrukcji właśnie tam powinna znajdować się wskazówka.



bulik - Sob 01 Mar, 2008 12:31
" />troche mnie uspokoiles..... z drugiej strony niedobrze jest jak silnik jest niedogrzany....

[ Dodano: Sob 01 Mar, 2008 13:33 ]
na zdjeciu mam temp jak stoi w korku dlugo lub dam mu w palnik na maxa. moze 3 razy doszla do tej pierwszej kreski ponad polowka



Tomek - Sob 01 Mar, 2008 12:34
" />
">troche mnie uspokoiles.....

">na zdjeciu mam temp jak stoi w korku dlugo lub dam mu w palnik na maxa. moze 3 razy doszla do tej pierwszej kreski ponad polowka

Nie przejmuj się. Jeżeli konrolka nie miga to na 100% wszystko jest o.k.
Problemy wymyślasz


"> drugiej strony niedobrze jest jak silnik jest niedogrzany

Oczywiście ,że nie.
Jednak jak przegrzany to już zupełnie tragednia.
Kiedyś mechanik mi powiedział "Diesla przegrzejesz tylko raz". Ciekawe ile w tym prawdy. Wole nie sprawdzać...



bulik - Sob 01 Mar, 2008 12:41
" /> to juz totalna obsesja......... ale zeby przy takiej pogodzie wentylator sie uruchamial przy normalnej jezdzie?



Tomek - Sob 01 Mar, 2008 12:45
" />
">takiej pogodzie wentylator sie uruchamial przy normalnej jezdzie?

U mnie jak pisałem też się włącza.
Nic nie kombinuj, napewno wszystko jest wporządku.



bulik - Sob 01 Mar, 2008 12:59
" />Tomek jak zwykle jestem wdzieczny. daj znac jak bedziesz w wawce to jakies piwko zrobimy czy cos. to bedzie pierwsze oficjalne spotkanie organizacyjne czerwonopodobnych t4



wdj40 - Nie 02 Mar, 2008 08:50
" />
">dostanie manto lub stane w "ciezkim" korku wskaznik wskakuje na pierwsza kreske po polowce.
ja miałem gorzej bo jak stałem w korku to temp dochodziła do czerwonego pola
po wymianie chłodnicy problem zniknął- starej pod wenylatorem to nie było a jak wyciągałem to sie cała rozsypała



peter7801 - Nie 02 Mar, 2008 09:35
" />
">u mnie jest tak ja wskoczy.
a u mnie poniżej tej drugiej kreski, myślę, że jest okey-mam nadzieję. Ale latem mi szalał i wentylator non stop się włączał dopuki nie wymieniłem termostatu i wszystko wróciło do normy.



dawid1984 - Nie 02 Mar, 2008 12:28
" />
U mnie tak to wygląda.zdjęcie zrobione po przejechaniu ze stalą prędkością 115 km/h przez około 20 minut.Raczej rzadko sie dzwiga wyzej.Wczoraj jedynie jak pokonywałem góry na drugim biegu .



zwierzak - Nie 02 Mar, 2008 13:16
" />
">czyli w polowie skali na wskaznikach jest 90 stopni?

Ja też miałem taką temperaturę, ale jak go przegoniłem lub przejechałem się z ciężarem w górach, to temperatura rosła do 110 stopni. I tak zrobiłem 150000 km i nic się nie działo.
Oto dowód:




Tomek - Nie 02 Mar, 2008 13:19
" />
">Ja też miałem taką temperaturę, ale jak go przegoniłem lub przejechałem się z ciężarem w górach, to temperatura rosła do 110 stopni. I tak zrobiłem 150000 km i nic się nie działo.
Oto dowód:


Według mnie na 100% u kolegi bulika jest wszystko o.k.
zwierzak nieźle pedałowałeś 140



zwierzak - Nie 02 Mar, 2008 13:25
" />
">zwierzak nieźle pedałowałeś 140
Spieszyłem się do domu i tak jakoś samo wyszło
Wogóle lubię szybką jazdę... Nie widać tego
Ostatnio nawet oglądałem film ze sobą w roli głównej...
Zdolny jestem.... Co chcieli mnie wyprzedzić to ja przyspieszałem....



bulik - Nie 02 Mar, 2008 21:44
" />wiem juz co jest nie tak. jak mi sie silnik nagrzeje nie otwieraja sie zaluzje na wentylatorach..... material termiczny sie juz do niczego nie nadaje....
zaluzje powinny byc zamkniete az domomentu nagrzania silnika. potem powinny byc otwarte aby usprawnic chlodzenie jutro kupie i dam znac ile kosztuje i czy wymiana ciezka jest.
zwierzak- bardzo ladny busik.... moj 140 to maxa tyletylko ze long i wazy wiecej.....
pozdrawiam

[ Dodano: Nie 02 Mar, 2008 22:46 ]
no i mily przebie masz.... u mnie aktualnie 383.000



grzegorzg55 - Śro 05 Mar, 2008 18:09
" />A propo diodki i jakiejś tam pompki. Zamiast wpinac się z diodka równolegle mozna spróbowac wpiąc w szereg samodzielnie wykonane uzwojenie przekaznika kontaktronowego. Kilkanascie zwojów powinno wystarczyc. Wtedy byłaby pewnośc że prąd płynie (styki załączałyby dopiero jakis wskaznik np diodke) a skoro prąd płynie to prawie pewne, że pompka pracuje.



adek78 - Czw 10 Kwi, 2008 18:15
" />Witam

Skoro czujnik jest uszkodzony to podaje cały czas 12 v na pompke , no to jak odepnę styki od niego to napięcie powinno zniknąc a u mnie miernik pokazuje 12 v a jak odepne czujnik 2 stykowy to napięcie znika . juz sam nie wiem co jest pomóżcie



adasko34 - Wto 29 Kwi, 2008 06:45
" />Witam.
Mam problem ze świecami żarowymi , a dokładnie sterowaniem świec . Zaczęło się od tego , że podczas jazdy mrygała mi lampka świec . Akumulator kręcił coraz słabiej .
Przyczyną było urwanie przewidu masowego przy silniku . Prezewód zrobiłem nowy ale problem świec pozostał . Wyprowadziłem kontrolkę napięcia na świecach i stwierdziłem , że świece grzeją całły czas . Kontrolka na desce świeci i gaśnie w sposób normalny .
Co jest zwalone . Czy przekaźnik sterujący nr 102 , czujnik czrerostykowy . Jak ten czujnik sprawdzić ? Temperatura na desce nie idzie wyżej jak 70 stopni . Oraz czy wymiana czujnika wymaga wypuszczenia płynu z układu ?
Pozdrawiam



peters - Wto 07 Kwi, 2009 21:08
" />A ja zalozylem sobie dodatkowa zaroweczke do pokazywania mi kiedy ta pompka dziala i pochwale sie zdjeciami:

i zaczyna ona chodzic gdy silnik osiagnie taka temperature jak na zdjeciu:




peter7801 - Wto 07 Kwi, 2009 21:45
" />
"> zaczyna ona chodzic gdy silnik osiagnie taka temperature jak na zdjeciu
czyli powyżej 100 stopni



dawid1984 - Śro 08 Kwi, 2009 08:09
" />
">i zaczyna ona chodzic gdy silnik osiagnie taka temperature jak na zdjeciu:
Po zgaszeniu samochodu też chodzi jakiś czas?



peters - Śro 08 Kwi, 2009 10:29
" />
">czyli powyżej 100 stopni
raczej nie,bo wentylatory jeszcze nie startuja

[ Dodano: Sro 08 Kwi, 2009 12:31 ]

">Po zgaszeniu samochodu też chodzi jakiś czas?
tak,jak najbardziej,wczoraj zrobilem tylko 15km i bylem w szoku ze pompka chodzila a wentylatory smigaly na szybkim biegu

[ Dodano: Sro 08 Kwi, 2009 12:33 ]

">U mnie tak to wygląda.zdjęcie zrobione po przejechaniu ze stalą prędkością 115 km/h przez około 20 minut.Raczej rzadko sie dzwiga wyzej.Wczoraj jedynie jak pokonywałem góry na drugim biegu
mysle ze masz niedogrzany silnik,za niska ta temperatura



Piter353 - Czw 09 Kwi, 2009 09:58
" />Pompka jest włączana niezależnie od pracy silnika przy ok 87 stopniach poprzez jeden z pinów czujnika temp dla komputera . z stopniami mogłem siępomylic



Leenec - Sob 30 Maj, 2009 11:19
" />Ja mam troszeczke inny problem, a mianowicie jak odpale silnik i przejade pare km to temp. resnie do 90 stopni i po jakis kilku minutach sapada do zera. Nawet kiedy zatrzymam auto i pozniej odpale temperatura na dnie i sie nie rusza (czyli jakby byl zimny).
Zastanawiam sie co moze byc przyczyna takiej sytuacji.

jesli mozecie pomoc to bede bardzo wdzieczny.
Pozdrawiam



peters - Nie 31 Maj, 2009 07:02
" />
">Ja mam troszeczke inny problem, a mianowicie jak odpale silnik i przejade pare km to temp. resnie do 90 stopni i po jakis kilku minutach sapada do zera.
za wskazania temperatury silnika jest odpowiedzialny czujnik czteropinowy w kruccu plastikowym tym kolo pompy wody (jesli chodzi o motor 2,4D) jesli chodzi o inny motor nie wiem,lub czasami zegar (styki w nim nie sa najlepszej jakosci) ale o tym bylo juz na forum



Leenec - Nie 31 Maj, 2009 14:03
" />Czytalem o tym na forum ze to moze byc na stykach, najlepsze jest to ze dzis jak pojezdzilem po kaluzach to wszystko bylo elegancjko. Nie mniej chcialbym sprawdzic trn czujnik tylko niebardzo wiem gdzie on jest, ja w moim t4 mam silnik 1,9 TD ABL jak ktos moglby blizej opisac miejsce umiejscowienia ustrojstwa bede zobowiazany.

pozdrawiam



peters - Nie 31 Maj, 2009 22:17
" />
">moim t4 mam silnik 1,9 TD ABL
troche pracochlonne ale namierz na forum co maja 1,9TD lub jak znajde troche wolnego to poszukam i ci pomoge moze w rece mi wpadnie cos co tobie sie przyda



grzegorz74 - Pon 01 Cze, 2009 10:55
" />witam. w 1.9 td abl oba czujniki 2-pinowy od sterowania swiec zarowych i 4-pinowy od wskaznika temp. oraz od sterowania elektryczna pompa obiegowa znajduja sie na plastikowym kroccu przy glowicy.odchyl chlodnice bedziesz mial lepszy dostep.stojac z przodu silnika po prawej stronie glowicy nad pompka vacu.do tego krocca podlaczone sa dwa weze i w/w czujniki.w czujniku 4-pinowym styki 1,4 sa od pompki a 2,3 od wskaznika temp., sprawdz mase przy czujnikach bo jesli sie nie myle to podlaczona jest do sruby mocujacej krociec do glowicy -brazowy przewod z oczkiem



superbolek - Pon 01 Cze, 2009 11:06
" />wymiana czujników jest banalnie prosta i zajmie nie więcej jak pół godziny na gotowo, ale polecam oryginalne czujniki, zwłaszcza ten od temp i pompki, ja na podróbkach miałem złe odczyty



kart - Pon 08 Cze, 2009 14:05
" />Ostatni też założyłem sobie diodę pokazujące czy działa pompka i dwie od 1 i 2 biegu wentylatorów. Wentylatory włączają się po przekroczeniu 90 stopni na pierwszy bieg. Pompka nie włącza się wogóle przy tej temperaturze ani po włączeniu tylnej nagrzewnicy. Sprawdziłem że na krótko działa i po zwarciu styków w czujniku. Mam więc pytanie przy jakiej temp się załącza ta pompka u was. Dodam że mam termostat na 80 stopni i nigdy nie nagrzał mi się powyżej 95 stopni. Powinienem zmienić czujnik czy to normalne przy tych temp? W zeszłe lato często po wyłączeniu załączały się wentylatory teraz na razie nie. Jeśli tak to na jaką temp do tego termostatu?



grzegorz74 - Wto 09 Cze, 2009 10:29
" />pompka zalacza sie przy ok.103 st.C zaleznie od czujnika sa rozne ,bylo wczesniej ale mysle ze tylko sie cieszyc ze nie pracuje bo to swiadczy ze nie przegrzewa sie glowica po wylaczeniu silnika .u mnie tylko raz zalaczyla sie jak mialem zle zalozony pasek mikro pompa wodna krecila sie w lewo a zaraz po kupnie chcialem wymienic plyn i nie mogl zlapac obiegu temp.pow 100stC wiatraki nie pracuja i wtedy zalaczyla sie -pozniej przez 4 lata nigdy nie zauwazylem by pracowala .czujniki , pompka i instalacja sprawna



kart - Wto 09 Cze, 2009 10:56
" />Czyli mój jest po prostu "zimnokrwisty" i nie osiąga niebezpiecznych temperatur
Ale dla świętego spokoju chyba wymienię ten czujnik z etki wychodzi ze powinienem mieć 100/96 stopni przy termostacie na 80 stopni.



Żybis - Wto 09 Cze, 2009 11:07
" />
">Czyli mój jest po prostu "zimnokrwisty" i nie osiąga niebezpiecznych temperatur wszystkie D i TDI są zimnokrwiste



adrian7 - Nie 24 Sty, 2010 13:32
" />wszystko ladnie opisane ale ja szukam informacji jak jest z ta pompka elektryczna w lt 2.5tdi. wczoraj zauwazylem ze pomppka pracuje caly czas, na wlaczonym silniku i wylaczonym nawet bez kluczyka i rozładowuje akumlator! szukalem jakiegos przekaznika ale nie znalazlem nic! moze ktos wie z szanownych kolegow co jestest przyczyna?



Żybis - Nie 24 Sty, 2010 13:37
" />
">na wlaczonym silniku i wylaczonym nawet bez kluczyka i rozładowuje akumlator!Powinna chodzić jeszcze jakiś czas ale ile to nie wiem np 5 minut , może ktoś sie dopisze



4transporter - Nie 24 Sty, 2010 13:40
" />ta pompka ma za zadanie wychłodzić silnik i powinna pracować dopóki temperatura chłodziwa spadnie.nawet jeżeli zgasisz silnik.
jak pracuje non stop to podejrzewałbym uszkodzenie czujnika płynu na króćcu przy silniku.



peters - Nie 24 Sty, 2010 13:47
" />
">wszystkie D i TDI są zimnokrwiste
Żybis, Zwykle Diesel chyba nie .Moj "D" bynajmniej szybciej zaczyna grzac juz po 5 min. pracy.Co nie moge powiedziec o TDI,jemu potrzeba wiecej czasu.



adrian7 - Nie 24 Sty, 2010 13:52
" />pompka smiga nawet na zimnym silniku, oba czyjniki wymienialem nie dawno ale i tak nie pokazywal mi prawidłowo temperatury. czujnik 2 pinowy steruje chyba ta pompka bo jak go wypne to pompka przestaje działac. A czujnik 4 pinowy odpowiada za temperature i za grzanie swiec tak mi sie wydaje przynajmniej. Myslalem ze moze pompla jest podłaczona przez przekaznik ale nigdzie nie moge nic znalezc....



4transporter - Nie 24 Sty, 2010 14:00
" />
">pompka smiga nawet na zimnym silniku,zaraz po przekręcaniu kluczyka zanim odpalisz zimny motor?



adrian7 - Nie 24 Sty, 2010 14:02
" />pompka smiga nawet wtedy jak kluczyka nie ma w stacyjce, poprostu caly czas i wyladowuje mi akumlator..



4transporter - Nie 24 Sty, 2010 14:11
" />albo masz zwarcie albo uszkodzony czujnik.wszystkie informacje zawarte są w tym temacie.zasada działania w lt i t4 jest ta sama



adrian7 - Nie 24 Sty, 2010 14:50
" />oki,dzieki bede szukał dalej.



peter7801 - Nie 24 Sty, 2010 18:57
" />
">czujnik 2 pinowy steruje chyba ta pompka
u mnie ale w 2,4 D tą pompką steruje czujnik 4 pinowy



peters - Wto 26 Sty, 2010 13:33
" />
">pompka smiga nawet na zimnym silniku, oba czyjniki wymienialem nie dawno ale i tak nie pokazywal mi prawidłowo temperatury. czujnik 2 pinowy steruje chyba ta pompka bo jak go wypne to pompka przestaje działac. A czujnik 4 pinowy odpowiada za temperature i za grzanie swiec tak mi sie wydaje przynajmniej. Myslalem ze moze pompla jest podłaczona przez przekaznik ale nigdzie nie moge nic znalezc....
Odwrotnie tak jak myslisz i mowisz.Bynajmniej w T4.
Dwupinowy od gory jest od grzania swiec zarowych.A 4 pinowy nizej (pod dwupinowym) jest od elektrycznej pompki cieczy i od wskaznika temperatury.

[ Dodano: Wto 26 Sty, 2010 14:45 ]
http://www.bus-forum.pl/topics88/6139.h ... a&start=15



adrian7 - Wto 26 Sty, 2010 14:58
" />witam
w lt 2.5 jest z moich obserwacji inaczej, czujnik 2 pinowy steruje pompka a 4 pinowy zsteruje swiecami zarowymi i temperatura. U mnie pompka pracuje 24/H, narazie odłaczylem czujnik zeby nie rozładowała akumlatora i wogole nie dziala na chwile obecna. Koledzy szukam jakiegos dobrego schematu układu chłodzenia do lt 2.5 2004r. moze ktos z Szanownych Kolegow cos podsunie? szukałem przekaznka ktory steruje ta pompka ale nigdzie nie znalazlem...



peter7801 - Wto 26 Sty, 2010 16:01
" />
">A 4 pinowy nizej

">jest od elektrycznej pompki cieczy i od wskaznika temperatury.

dokładnie tak sam sprawdzałem kiedyś czy mi działa pompka, więc podgrzałem opalarką czujnik i pompka się zaraz włączała
» sam naprawiam vw golf 3
»
vw palmowski olsztyn
»
problem z uruchomieniem vw-bora
»
vw bus forum
»
VW Passat Klub Polska